Czy pandemia wpłynie na kształt Pakietu Mobilności?
Komisja Europejska jest świadoma negatywnego wpływu pandemii COVIC-19 na sektor transportu drogowego i robi wszystko, co w jej mocy, aby złagodzić jej skutki
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Komisja Europejska jest świadoma negatywnego wpływu pandemii COVIC-19 na sektor transportu drogowego i robi wszystko, co w jej mocy, aby złagodzić jej skutki
Mandat za brudne wnętrze pojazdu? Bardzo możliwe, że już niedługo, po wejściu w życie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, którego projekt ogłoszono już na rządowych stronach, kierowcy będą dostawali mandat za „niewłaściwy stan sanitarny środka transportu”. Dotyczy to transportu osób.
W wyniku zderzenia z ciężarówką zginął kierowca osobówki. Kierowca ciężarówki będzie miał teraz spore problemy – jechał na cudzej karcie i z niedozwoloną prędkością. Do wypadku doszło wczoraj, 25 maja, w województwie dolnośląskim.
Wzrost z 2734 do 3215 miliardów dolarów, co stanowi 17,6 proc. w skali roku. O tyle ma wzrosnąć światowy rynek logistyki i łańcucha dostaw w 2020 roku. Takie szacunki przedstawione są w najnowszym raporcie o wpływie COVID-19 na rynek logistyczny według branż, rodzaju transportu oraz regionu[1]. To prognoza globalna. Czy się sprawdzi?
O blisko 26,5 ton za dużo ważyła ciężarówka, którą przewożono kontenery. Pomorscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego odnotowali również problemy z tachografem, czasem pracy kierowcy i dokumentacją przewozową.
Obecna sytuacja wywołana pandemią spowodowała, że u wielu przedsiębiorców doszło do zaburzenia płynności finansowej. Przekłada się to między innymi na zwolnienia pracowników, rozwiązywanie umów zlecenie oraz kłopot z terminowym regulowaniem zobowiązań, np. z tytułu umowy leasingu.
Wszyscy kierowcy ciężarówek w Ugandzie będą musieli przejść obowiązkowe testy na koronawirusa. Oprócz tego zostanie wprowadzona specjalna aplikacja mobilna ułatwiająca lokalizowanie kierowców.
Z powodu koronawirusa na niektórych drogach krajowych liczba aut spadła nawet o 80 proc. W czasie pandemii Polacy jeżdżą mniej, za to bardziej niebezpiecznie – tylko od 24 kwietnia do 6 maja w wypadkach zginęło 76 osób, czyli średnio sześć–siedem dziennie. Najczęstszą przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość, bo puste ulice zachęcają do większej brawury.
Sporo kłopotów będzie miał rosyjski przewoźnik po tym, jak kierowca jego ciężarówki niewłaściwie wypełnił zezwolenie na międzynarodowy przewóz rzeczy. Pojazd zatrzymała Inspekcja Transportu Drogowego na przejściu granicznym w Budzisku.
Od 11 stycznia 2020 r. w Polsce obowiązują nowe przepisy, określające prowadzenie kursów w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych. Przepisy te realizują główne postulaty zgłaszane od czterech lat przez branżę transportową, w tym TLP. Obejmują one przede wszystkim dostosowanie czasu trwania, rodzaju i zakresu tematycznego kursów do funkcji i zadań kierowców w przewozie omawianych towarów, a także uproszczenie procedur dla ośrodków szkoleń i marszałków województw, zaangażowanych w proces egzaminowania kierowców po ukończonych kursach.