Jazda na suwak będzie obowiązkowa. Mandaty
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa „zachęci” kierowców do jazdy na suwak przed zwężeniem jezdni. Przy drogach pojawi się też nowy znak. Oczywiście, w Polsce rozwiązanie ma wielu przeciwników.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa „zachęci” kierowców do jazdy na suwak przed zwężeniem jezdni. Przy drogach pojawi się też nowy znak. Oczywiście, w Polsce rozwiązanie ma wielu przeciwników.
W dniu 1 września 2016 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 13 maja 2016 r. o zmianie ustawy — Kodeks pracy. Nowe przepisy wprowadzają zmianę art. 29 S 2 Kodeksu pracy poprzez nałożenie na pracodawcę obowiązku pisemnego potwierdzenia umowy o pracę zawartej z pominięciem formy pisemnej, co do jej stron, rodzaju oraz warunków jeszcze przed dopuszczeniem pracownika do wykonywania pracy.
O pracy za kółkiem myślą coraz młodsi adepci sztuki kierowania. Ba! o swoich marzeniach nie boją się pisać nawet ci, przed którymi dopiero egzamin na prawo jazdy. Dziś kilka słów o bardzo młodych kierowcach, ale również i o tych, którzy zamknęli już dekadę pracy za kierownicą. Poczytajmy o ludziach, którzy kochają, to, co robią!
Cała rodzina silników Scania pozwala na ograniczenie spalania na poziomie 3 proc. – wykazały badania. Zużycie paliwa zostało z kolei obniżone w sumie o 5 proc. Było to możliwe dzięki lepszej aerodynamice pojazdu oraz innym udoskonaleniom.
W nowej gamie samochodów ciężarowych Scania wszystkie silniki Euro 6 zostały wyposażone w ulepszone układy sterowania silnikiem oraz gruntownie zmodernizowany osprzęt. Co więcej, bardziej wydajny układ chłodzenia oraz nowe kabiny pozwalają ograniczyć zużycie paliwa przeciętnie o 3 proc. Do oferty Scania wprowadzono też nową wersję 13-litrowego silnika o mocy 500 KM. Udoskonalono zmianę biegów, dzięki czemu skrzynia Scania Opticruise pozwala na szybszą zmianę przełożeń, zapewniając niemal stały moment obrotowy.
– Najnowsze rozwiązania zastosowane w pojazdach Scania nowej generacji z silnikami Diesla pozwalają na redukcję zużycia paliwa na poziomie 3 proc. Spalanie może zostać ograniczone w jeszcze większym stopniu dzięki udoskonaleniu aerodynamiki, a także możliwości wyboru osi z mniejszym przełożeniem 2,35, gdy warunki jazdy oraz zadania wykonywane przez pojazd na to pozwalają – komentuje Björn Westman, dyrektor działu rozwoju silników w Scania.
Czekają nas spore zmiany w okresowych badaniach technicznych pojazdów. Starości nie będą się już zajmować nadzorem nad stacjami diagnostycznymi – ten obowiązek spadnie na Transportowy Dozór Techniczny. Dzięki temu ma spaść wysoki odsetek „pozytywnych” przeglądów.
Zapotrzebowanie na kierowców wciąż rośnie! Remedium na braki kadrowe może być agencja pracy. Zanim jednak podpiszemy umowę, dowiedzmy się, jakie są prawa i obowiązki zarówno pracodawcy, jak i agencji pracy oraz kto jest odpowiedzialny za ewidencjonowanie czasu pracy pracownika tymczasowego – kierowcy.
Wynagrodzenie, które by mnie zmusiło do powrotu do kraju? Ale tu nie chodzi tylko o wynagrodzenie. Pracuję jako kierowca ciężarówki w Wielkiej Brytanii. Wynagrodzenie podstawowe bez dodatków wynosi 550 funtów (około 639 euro) tygodniowo, bez podatków – opowiada litewski kierowca.
Opłakany stan dróg w kraju sprawia, że Ministerstwo Infrastruktury Ukrainy znalazł się w trudnej sytuacji. Biorąc pod uwagę potencjał tranzytowy (przez terytorium Ukrainy przechodzi siedem paneuropejskich korytarzy tranzytowych), urzędnicy starają się wypełnić jeszcze istniejący Fundusz Drogowy wpływami z opłat za korzystanie z dróg, w tym również uiszczanych przez użytkowników zagranicznych.
Zamiast planowanego jeszcze niedawno rocznego dochodu z systemu Płaton w wysokości 40-50 mld rubli, do rosyjskiego budżetu trafiła kwota zaledwie 20 mld rubli. Praca operatora systemu pochłania zaś aż ponad połowę tej kwoty. Mimo to rząd Rosji nie planuje podwyżek – przynajmniej do końca 2019 r.
Rząd planuje zachowanie obecnej taryfy opłat dla samochodów ciężarowych w ramach systemu Płaton przynajmniej przez kilka kolejnych lat. Wiarygodne źródło z gabinetu ministrów, który zna szczegóły alokacji środków budżetowych na najbliższe trzy lata, poinformował Gazetę.ru, że opłaty za przejazd w systemie Płaton pozostaną na obecnym poziomie.
19 sierpnia 2016 r. patrol motocyklowy wielkopolskiej inspekcji prowadząc działania kontrolne w zakresie normatywności pojazdów dowożących materiały do budowy drogi S-5 zatrzymał pojazd typu „bus”, którego masa dopuszczalna nie powinna przekraczać 3,5 tony.