TLP składa skargę na francuskie przepisy dot. płacy minimalnej
Związek pracodawców „Transport i Logistyka Polska” uważa francuskie przepisy za krzywdzące. Stąd oficjalna skarga.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Związek pracodawców „Transport i Logistyka Polska” uważa francuskie przepisy za krzywdzące. Stąd oficjalna skarga.
Zaostrzenie przepisów ma służyć polepszeniu bezpieczeństwa na drogach. Jeśli zatem przekraczamy dopuszczalną prędkość, wsiadamy za kierownicę po zażyciu środków odurzających lub z dokumentem „po terminie ważności”, musimy liczyć się z zatrzymaniem prawa jazdy. Jak uniknąć zatrzymania prawa jazdy? Czy to w ogóle możliwe?
Spotkania z załadowcami poszukującymi przewoźników, omówienie najważniejszych wyzwań prawnych stojących przed firmami transportowymi oraz przedstawienie laureatów programu badawczego TOP 1500 to najważniejsze punkty Truck Forum&Awards 2016, które odbędzie się 12 maja w Hotelu Novotel Airport w Warszawie.
Zbliżająca majówka każe nam się modlić o pogodę! Pogoda i cierpliwość przydadzą się też kierowcom cięższych pojazdów, którzy muszą pamiętać o ograniczeniach w ruchu. Okazuje się, że w maju jest ich sporo…
Eurotunnel ustanowił nowe rekordy ruchu w pierwszym kwartale 2016 roku. Zaowocowało to zwiększeniem przychodów o 4,1% do 279,9 milionów euro.
Daimler AG otworzy na Śląsku fabrykę silników Mercedes Benz Manufacturing! Taką, na razie nieoficjalną informację, podała „Rzeczpospolita”. Niemcy wydają na nią 800 mln euro i zatrudnią 1,5 tys. ludzi.
Wysiłki „starych“ krajów europejskich, aby ochronić swoje rynki pracy, nabierają obrotów. W styczniu ubiegłego roku Niemcy przyjęły znaną wszystkim ustawę „MiLoG“, zgodnie z którą wszyscy zagraniczni pracownicy (w tym też i kierowcy), którzy pracują na terytorium Niemiec, powinni otrzymywać 8,5 euro na godzinę. Ustawa ta wzbudziła burzę emocji. Kraje „nowicjusze“ Unii Europejskiej zaczęły się zwracać do najwyższych organów UE, pisząc skargi w sprawie tego dyskryminacyjnego wymogu. Jednakże, nie przeszkodziło to innym państwom podążyć za przykładem Niemiec – kilka dni temu podobna ustawa została przyjęta we Francji.
Dachser, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, zaraportował znaczny wzrost za 2015 r. Skonsolidowane przychody wzrosły o 6,5% do 5,64 mld euro. Liczba przewożonych przesyłek zwiększyła się o 4% do 78,1 mln, zaś ich waga o 5,2% do 37,3 mln ton. Największy wpływ na pozytywne wyniki miały usługi przewozów drogowych w Europie świadczone na rzecz branży spożywczej i firm przemysłowych.
Pierwszy kwartał 2016 roku okazał się bardzo dobry dla branży leasingowej. Polscy leasingodawcy sfinansowali inwestycje o łącznej wartości 13 mld zł, co oznacza 23 proc. wzrost wartości nowych kontraktów w skali roku – podaje Związek Polskiego Leasingu, członek Konfederacji Lewiatan.
Polski rynek ciężkich pojazdów rozwinął się znacznie w ciągu kilku ostatnich lat i obecnie zajmuje czwarte miejsce pod względem wielkości w Europie. Co więcej, liczba ciężarówek Scania zamawianych na kontynencie europejskim w pierwszym kwartale tego roku jest najwyższa od prawie dziesięciu lat!