Korek ciężarówek na M20, czyli kłopoty przed Eurotunnelem
Po tym, jak wczoraj przy torach w Eurotunnelu znaleziono martwego imigranta ruch pomiędzy Francją a Wielką Brytanią został kompletnie sparaliżowany.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Po tym, jak wczoraj przy torach w Eurotunnelu znaleziono martwego imigranta ruch pomiędzy Francją a Wielką Brytanią został kompletnie sparaliżowany.
Za napadem na polskie ciężarówki nie stali francuscy transportowcy. To manifest rolników, którzy w ten sposób wyrazili swój sprzeciw przeciwko niskim cenom skupu mięsa – informuje Radio ZET.
Jeżeli z wykonaniem badań technicznych spóźnimy się choć jeden dzień, zapłacimy podwójną stawkę. Poza tym opłatę za usługę uiścimy przed jej zrealizowaniem, tzn. jeszcze przed badaniem, nawet jeśli wynik będzie negatywny.
Niestety znowu nie wszyscy kierowcy byli trzeźwi. Tak wynika ze wzmożonych działań kontrolnych pod kryptonimem „Trzeźwy poranek” przeprowadzonych w ostatnich dniach na terenie województwa przez dolnośląskich policjantów.
Narzekaliśmy na zbyt rygorystyczne podejście do przewinień kierowców, jednak okazuje się, że zmiana przepisów wychodzi nam na dobre.
Firmy transportowe przeprawiające się przez Kanał La Manche drogą lądową lub morską mogą spodziewać się w najbliższych miesiącach wzrostu cen za usługi. Dyrektor Zarządzający Tim Phillips w Freightex twierdzi, że nielegalni imigranci stwarzają zagrożenie, które przekłada się na większe koszty przewoźników. To zaś sprawia, że firmy transportowe wybierają inne kierunki, omijając niebezpieczne rejony.
W nocy na parkingu niedaleko francuskiej miejscowości Laval doszło do napadu na polskie ciężarówki i ich kierowców. Na parkingu około 2:00 zjawiło się kilkanaście samochodów, z których wyskoczyło kilkadziesiąt osób. Mężczyźni zaczęli uderzać w kabiny, krzyczeć, żądając od kierowców otwarcia naczep. Następnie kompletnie zniszczyli towar.
Czasami kontrahent zastrzega, że wskutek braku listu przewozowego CMR lub innych dokumentów dotyczących przewozu, może on odmówić zapłaty – aż do wypełnienia wszystkich formalności. Niejednokrotnie firmy zlecające przewóz ładunku żądają od przewoźnika dostarczenia umowy przewozu potwierdzającej zawarte ustalenia. Zdarza się również, że ustaleń dotyczących przewozu dokonuje się ustnie, po czym nieuczciwy kontrahent twierdzi, że realizacja usługi nigdy nie miała miejsca. Czy tego typu przypadki mają jakiekolwiek uzasadnienie prawne?
W nocy z piątku na sobotę usługi Eurotunnelu zostały chwilowo wstrzymane po tym, jak fala nielegalnych imigrantów próbowała wedrzeć się na tereny portowe. 150 osób zaczęło wspinać się, po francuskiej stronie portu, na ogrodzenie oddzielające port.
Na stronie www.zoll.de pojawiła się skorygowana wersja formularza zgłoszeniowego 033037 mobil.