Zatrzymywanie prawa jazdy niezgodne z konstytucją?
Odbieranie prawa jazdy na 3 miesiące za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 50 km/h w terenie zabudowanym może być niezgodne z prawem. Tak twierdzi Helsińska Fundacja Praw Człowieka.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Odbieranie prawa jazdy na 3 miesiące za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 50 km/h w terenie zabudowanym może być niezgodne z prawem. Tak twierdzi Helsińska Fundacja Praw Człowieka.
To dyskryminacja! – tak stwierdził sąd administracyjny w Królestwie Niderlandów. Prawnicy wyjaśniają, jak zachować się w sytuacji, gdy zagraniczne służby kontrolne nakładają na nas wysokie grzywny.
Kontrole z MiLoG są jak Yeti, niby istnieją, ale nikt ich nie widział? Niestety, już nie.
Jak wiadomo, Bruksela wszczęła postępowanie przeciwko Berlinowi w sprawie ustawy o płacy minimalnej MiLoG, obowiązującej według niemieckiej administracji również pracowników z zagranicy. Początkowo odebraliśmy to jako sukces, jednak z drugiej strony procedura może trwać nawet kilka lat.
Kilka dni temu przez polskie media przeszła burza wywołana niesłychaną decyzją rządu. Zapowiedział on bowiem zniesienie marginesu 10 km/h przy pomiarach dokonywanych przez fotoradary. Mandat miał tym samym grozić za zdecydowanie mniejsze prędkości ponad normę – nawet 1 km/h. Rzecznik MIR zapowiedział, że prace nad taką zmianą zostaną przedsięwzięte podczas dyskusji nad projektem ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Czterech polskich kierowców zostało aresztowanych przez brytyjską Straż Graniczną po tym, jak funkcjonariusze odkryli w ich ciężarówkach 68 nielegalnych imigrantów – poinformowała redakcja portalu Commercial Motor.
Truck Stop (“kawiarnie transportowe” w Wielkiej Brytanii i centra podróży w Stanach Zjednoczonych) zapewniają możliwość tankowania, noclegu i wyżywienia oraz oferują inne usługi niezbędne dla kierowców aut osobowych i ciężarowych. Zwykle znajdują się w pobliżu ruchliwych dróg. Jeden z nich powstał w Holyhead.
Chiny podjęły decyzję o przyłączeniu się do konwencji TIR – poinformował Umberto de Pretto, sekretarz generalny IRU podczas spotkania ministrów transportu w Rydze.
W celu zwiększenia konkurencyjności systemu TIR i stworzenia bardziej sprzyjających warunków do pracy stowarzyszeń przewoźników i uczestników Konwencji TIR, Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU) postanowiła zmniejszyć kwotę obowiązkowej gwarancji depozytów dla właścicieli karnetów TIR.
W dniach 25 i 26 maja inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku wraz z inspektorami z województwa Mazowieckiego i Warmińsko-Mazurskiego uczestniczyli we wspólnych działaniach kontrolnych pod nawą Drogołamacz.