Firma Raben Group będzie rozwijać się na niemieckim rynku
Podpoznańska firma Raben Group chce wykupić niemieckie przedsiębiorstwo Balter Group? Wszystko na to wskazuje. Dzięki temu wzmocni swoją pozycję na niemieckim rynku.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Podpoznańska firma Raben Group chce wykupić niemieckie przedsiębiorstwo Balter Group? Wszystko na to wskazuje. Dzięki temu wzmocni swoją pozycję na niemieckim rynku.
Ośrodek badawczy Audi w Dreźnie rozpoczął produkcję syntetycznego paliwa e-diesel. Paliwo przyszłości jest wytwarzane z wody, dwutlenku węgla i ekologicznego prądu.
Pytanie, czy coś jest dozwolone czy też nie, wiąże się często z ryzykiem. Przekonał się o tym wiedeński przedsiębiorca Andreas Pohlodek, który myślał o zamontowaniu do swego samochodu, zgodnego z ochroną danych osobowych, wariantu kamerki wideo, przydatnej dla wyjaśniania przebiegu wypadków drogowych. Federalny Sąd Administracyjny sklasyfikował również taką wersję tzw. dashcam, jako zabronione monitorowanie kamerą video.
Proces reklamacji w transporcie jest niezwykle skomplikowany i uwarunkowany przez wiele zmiennych. Jak powinni postępować przewoźnicy, podpowiadają prawnicy z Kancelarii Transportowej Legaltrans.
W Europie rośnie zapotrzebowanie na ciężarówki Scania. W pierwszym kwartale 2015 napłynęło o 46% więcej zamówień niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Nabywców znalazło 12 446 pojazdów, w porównaniu z 8500 w 2014 r. Jednocześnie znacząco spadł popyt w Brazylii i Rosji.
Portal 40ton.net przytoczył niezwykle interesującą historię. Bo wyobraźmy sobie: białe Volvo FH Euro 6 na litewskich rejestracjach, sprzęt do oszukiwania tachografu, zakaz wjazdu do Norwegii, wreszcie konfiskata pojazdu i monstrualna kara dla przedsiębiorcy…
Temat wczytywania danych z kart kierowców i tachografów cyfrowych wydaje się być szczegółowo uregulowany przepisami krajowymi oraz wspólnotowymi. Zarówno przedsiębiorcy transportowi, jak i kierowcy wiedzą, że dane z karty kierowcy należy wczytywać co najmniej raz na 28 dni, a dane z tachografu cyfrowego co najmniej raz na 90 dni. Rzeczywistość pokazuje jednak, że istnieje jedna nie do końca wyjaśniona kwestia. Problemem dla wielu jest określenie jakie dni należy wliczać do powyższych terminów.
Od 1 stycznia 2015 roku samochody ciężarowe i ciągniki siodłowe, które poruszają się po Wiedniu, jego okolicach oraz niektórych częściach Styrii muszą posiadać austriacką plakietkę emisji spalin. Od 1 lipca 2015 roku będzie ona obowiązywała także w Górnej Austrii na odcinku autostrady A1. Obowiązek ten dotyczy także pojazdów zagranicznych.
Otwarcie nowego przejścia granicznego pojazdów ciężarowych o masie całkowitej do 7,5 t oraz autobusów, wspieranie ekonomicznego rozwoju terenów przygranicznych, konieczność mdernizacji przejść istniejących – m.in. o tym obradowała Polsko-Białoruska Międzyrządowa Komisja Koordynacyjna ds. Współpracy Transgranicznej.
Wniosek złożony do Trybunału Konstytucyjnego w sprawie ryczałtów za nocleg przez Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” spełnił wymogi formalne i będzie rozpatrzony.