Kary za błędy w EKAER od 1 marca?
Do 1 marca 2015 r. węgierski system EKAER pozostanie w fazie testów. Oznacza to, że kontrole co prawda będą przeprowadzane, nie dostaniemy jednak kary za niestosowanie się do przepisów.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Do 1 marca 2015 r. węgierski system EKAER pozostanie w fazie testów. Oznacza to, że kontrole co prawda będą przeprowadzane, nie dostaniemy jednak kary za niestosowanie się do przepisów.
Ruch towarowy pomiędzy Polską a Białorusią spadł w 2014 r. w porównaniu do roku ubiegłego o 3 proc. – powiedział podczas piątkowej konferencji prasowej dyrektor białostockiej Izby Celnej Mirosław Sienkiewicz. W tym samym czasie na granicy z Ukrainą odnotowano 20-procentowy spadek, a z Obwodem Kaliningradzkim o 18 proc.
Związkowcy z tyskiej fabryki Fiata domagają się 420 zł brutto podwyżki płac dla każdego pracownika. Argumentują to bardzo dobrymi wynikami sprzedaży firmy. W czwartek protestowali przed bramą zakładu.
Temat ustawy o płacy minimalnej w Niemczech w naturalny sposób podzielił kraje członkowskie Unii Europejskiej. Rządy państw naszej części Europy opowiedziały się za zmianą kontrowersyjnych przepisów, jednak pięć krajów Europy Zachodniej poprało działania Niemiec.
Niedawno służby weterynaryjne Komisji Europejskiej informowały o dość owocnym spotkaniu z przedstawicielami Rosji. Dyskutowano o możliwości wznowienia eksportu niektórych unijnych produktów.
Kolejne spotkanie z przedstawicielami polskich przewoźników drogowych w sprawie tzw. niemieckiej płacy minimalnej odbyło się wczoraj w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Uczestniczył w nim wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Rynasiewicz, który przekazał przewoźnikom informacje o bieżących działaniach podejmowanych przez resort na rzecz zapewnienia respektowania przez stronę niemiecką przepisów unijnych, w szczególności w zakresie swobody przepływu usług.
Choć zakończenie protestu szwedzkich kierowców planowane było na 24 grudnia, trwa nadal. Nie jest jednak już tak intensywny.
Kierowcy ciężarówek za swoją złą sytuację na rynku transportowym obwiniają pracowników z Europy Środkowo-Wschodniej. Domagają się m.in. podwyżki wynagrodzeń.
Rosyjskie embargo na produkty spożywcze sięga znacznie dalej niż mogłoby się nam wydawać. Obowiązuje również w kosmosie.
Jak poinformowało Centrum Informacyjne Rządu, jeszcze dziś premier Ewa Kopacz wspólnie z Radą Ministrów „zapozna się z informacja o działaniach podejmowanych w związku ze skutkami dla sektora transportu drogowego wprowadzanych przez Republikę Federalną Niemiec zmian prawnych dotyczących płacy minimalnej”.