Oszukiwanie weszło mu w krew. To już druga ciężarówka z manipulatorem tachografu
W tym roku u tego przewoźnika już drugi raz wykryto manipulowanie czasem pracy. Tym razem miał to być “niewykrywalny” system.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
W tym roku u tego przewoźnika już drugi raz wykryto manipulowanie czasem pracy. Tym razem miał to być “niewykrywalny” system.
Jeśli pakiet mobilności zostanie przyjęty, to koszty prowadzenia działalności przewozowej w Niemczech mogą wzrosnąć nawet o 250 mln euro rocznie[1]. Jak informuje profesor Peter Klaus, ekspert z dziedziny zwanej statystyką logistyki, dojdą do tego jeszcze koszty pośrednie z opłat parkingowych czy wyższego ubezpieczenia.
Odcinkowy pomiar prędkości nie radzi sobie z kierowcami, którzy… znacznie przekraczają prędkość. Kiedy jadą za szybko, zdjęcia stają się nieczytelne! Jak jednak informuje wtorkowa „Rzeczpospolita”, to wkrótce się zmieni.
Brak koła przy naczepie był powodem kontroli ciężarówki zatrzymanej przez patrol warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. W trakcie oględzin stanu technicznego zespołu pojazdów inspektorzy ujawnili kilka dodatkowych, poważnych usterek. Ponadto kierowca nie zabezpieczył w żaden sposób przewożonego ładunku.
Zmniejsza się wartość odszkodowań wypłacanych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny za nieubezpieczonych i nieznanych sprawców. W 2018 roku łączne wypłaty Funduszu z tego tytułu wyniosły ponad 97 milionów złotych, o 5 procent mniej niż rok wcześniej. Pierwsze półrocze tego roku potwierdza trend spadkowy – o kolejne 7 procent.
Podczas kontroli od kierowcy wyczuto woń alkoholu. Badanie wykazało aż 1,5 promila! Co więcej, kierowca musiał popijać sobie w trakcie jazdy. Świadczyła o tym chociażby puszka w uchwycie na napoje…
Używanie świateł awaryjnych jest obowiązkowe w kilku konkretnych sytuacjach. W innych… można za to dostać mandat! Sprawdź, czy wiesz, kiedy należy włączyć światła awaryjne, a kiedy niekoniecznie.
Pasy bezpieczeństwa w zatrzymanym pojeździe wycięto nożem, a ostatnie badanie techniczne wykonano 4 lata temu. Dodatkowo z przewożonego w skrzyni ładunkowej złomu na drogę wyciekał olej. Konsekwencją, oprócz zakazu dalszej jazdy, były nałożone na kierującego podczas tej kontroli cztery mandaty karne.
11 skontrolowanych ciężarówek przy użyciu najnowszej w kraju mobilnej stacji diagnostycznej śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego i 13 zatrzymanych dowodów rejestracyjnych za ujawnione usterki – to bilans kilkugodzinnej akcji w Radomiu. W 5 przypadkach awarie były na tyle poważne, że inspektorzy wydali kierowcom zakaz dalszej jazdy.
Każdego dnia na polskich drogach dochodzi do kilkudziesięciu wypadków. Z reguły pierwsi na miejscu zdarzenia są strażacy. Mimo dostępu do nowoczesnego sprzętu, ratownicy coraz częściej stają przed wyzwaniem, jak ewakuować uwięzionych w kabinach samochodów ciężarowych. W potrzebną wiedzę i szkolenie – jako pierwszy producent samochodów ciężarowych w Polsce – wyposaża strażaków Volvo Trucks.