Raporty i artykuły
Polska znajdzie się w gronie państw UE najbardziej dotkniętych Brexitem – twierdzą eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego. I to niezależnie od tego, czy dojdzie do wystąpienia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej z umową, czy bez.
2019-10-23
Podczas spotkania 15 października w sprawie Brexitu, zorganizowanego w ambasadzie Zjednoczonego Królestwa w Warszawie, potwierdzone zostały dotychczasowe informacje. Oto podsumowanie najważniejszy dla branży transportu drogowego kwestii:
2019-10-16
Polski sektor TSL, bez względu na spadek koniunktury w Europie, czeka najprawdopodobniej dalszy intensywny rozwój. Pod warunkiem jednak, że poradzi sobie między innymi z niedoborem pracowników i nie cofnie się przed digitalizacją i automatyzacją procesów. Europa pozostaje dla zagranicznych firm wciąż atrakcyjnym miejscem do inwestowania, pomimo widma Brexitu, niestabilnej sytuacji politycznej i generalnego spowolnienia gospodarczego – wynika z najnowszego raportu Europe Attractivenes Survey 2019 przygotowanego przez Ernst & Young.
2019-10-16
Francja jako pierwsza wytoczyła działa przeciw praktyce spędzania 45-godzinnego odpoczynku kierowców w kabinie ciężarówki. I to nie byle jakie. Za złamanie prawa przedsiębiorcy groziło nawet do 30 tysięcy euro grzywny oraz w najgorszym przypadku kara rocznego więzienia.
2019-10-10
Brexit – niezależnie, czy będzie uporządkowany, czy tzw. „twardy”, znacząco odmieni relacje handlowe między Wielką Brytanią a krajami UE. O skutkach najważniejszej secesji minionych lat opowiadają eksperci Grupy Inelo.
2019-10-08
111 tysięcy 611 sztuk ciężarówek i samochodów dostawczych zostało zarejestrowanych w 2018 roku, z czego 82 tysiące 104 pojazdy to sektor transportu lekkiego. Zatem według Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców więcej niż 73 proc. wpisanych do rejestru samochodów służących do przewożenia towarów to busy[1]. Co więcej, jest to o 12,82 proc. więcej niż rok wcześniej.
2019-10-04
Zmiany klimatu to jedne z największych zagrożeń środowiskowych, społecznych, a także ekonomicznych. Europejska Agencja Środowiskowa wskazała, że jedną z przyczyn tego stanu rzeczy mogą być emisje gazów cieplarnianych. Winne są przede wszystkim paliwa spalane w elektrowniach, przemysł, gospodarstwa domowe, a także transport.[1]
2019-10-01
Od 2020 roku w Unii Europejskiej zaczną obowiązywać nowe restrykcje dla samochodów dotyczące emisji dwutlenku węgla. Większość producentów już się do nich przygotowuje i modyfikuje ofertę modelową, dołączając do niej samochody hybrydowe i elektryczne. Te mają pomóc im zmieścić się w limitach narzuconych przez Unię Europejską.
2019-09-30
Paliwo to istotny element wpływający na firmowy budżet. Rosnące ceny na stacjach benzynowych nie muszą jednak oznaczać wyższych kosztów używania samochodów. Można je znacznie zredukować korzystając z nowoczesnych systemów monitorowania i zarządzania pojazdami.
2019-09-27
Spaliny samochodowe są dużo bardziej szkodliwe dla ludzi niż zanieczyszczenia pochodzące z przemysłu, a pojazdy samochodowe są największym źródłem skażenia środowiska. Rynek opracowuje więc ekologiczne alternatywy dla tradycyjnych paliw.
2019-09-27