Raporty i artykuły
Pół tysiąca złotych za dzień w przeliczeniu na jeden pojazd. Tyle może zapłacić przedsiębiorca za brak danych z tachografu. Odczyty czasu pracy kierowców zawodowych są podstawowymi informacjami, które przewoźnik powinien przechowywać. Inspekcja Transportu Drogowego może je sprawdzić nawet rok wstecz. Michał Senger, ekspert Inelo, tłumaczy, dlaczego przechowywanie danych z tachografu jest tak ważne oraz radzi, jak bezpiecznie gromadzić dane w firmie transportowej.
2019-09-26
Oddałeś samochód do kasacji? Musisz go wyrejestrować! Podobnie w przypadku kradzieży kub chociażby doszczętnego zniszczenia pojazdu. Sprawdź dlaczego i w jakich sytuacjach wyrejestrowanie pojazdu to konieczność oraz jak to zrobić.
2019-09-26
Europa, nawet Zachodnia, nie jest przygotowana na to, by przyjąć Pakiet Mobilności, gdyż funkcjonowanie obecnego systemu transportu drogowego opiera się na pracy przewoźników z części środkowo-wschodniej kontynentu. Skutki nowego prawa odczują wszyscy Europejczycy – w postaci wzrostu cen towarów i żywności.
2019-09-25
Rząd zdecydowanie wziął się za edukowanie kierowców w temacie korytarzy życia. Rusza kampania edukacyjna, w ramach której powstał interesujący, interaktywny spot.
2019-09-23
Konfederacja Organizacji Kontroli w Transporcie Drogowym (CORTE) uważnie przygląda się wdrożeniu inteligentnych tachografów. Przepis o smart tacho w każdym nowym pojeździe ciężarowym wszedł w życie i co dalej? O pierwszych problemach i nowych możliwościach opowiada Mateusz Włoch, ekspert Inelo, członek CORTE.
2019-09-19
Prace nad Pakietem Mobilności trwają, mimo iż środowiska przewoźników z krajów Europy Środkowo-Wschodniej zgłaszają ogromne obiekcje.
2019-09-19
Wyzwania, przed jakimi stoi obecnie polska branża transportowa, będą miały decydujący wpływ na rozwój tego sektora w najbliższej dekadzie. Do największych problemów należy niedobór zawodowych kierowców – w 2022 r. luka ta może wynieść nawet 200 tys. osób.
2019-09-18
Jeśli pakiet mobilności zostanie przyjęty, to koszty prowadzenia działalności przewozowej w Niemczech mogą wzrosnąć nawet o 250 mln euro rocznie[1]. Jak informuje profesor Peter Klaus, ekspert z dziedziny zwanej statystyką logistyki, dojdą do tego jeszcze koszty pośrednie z opłat parkingowych czy wyższego ubezpieczenia.
2019-09-17
Zmniejsza się wartość odszkodowań wypłacanych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny za nieubezpieczonych i nieznanych sprawców. W 2018 roku łączne wypłaty Funduszu z tego tytułu wyniosły ponad 97 milionów złotych, o 5 procent mniej niż rok wcześniej. Pierwsze półrocze tego roku potwierdza trend spadkowy – o kolejne 7 procent.
2019-09-16
Używanie świateł awaryjnych jest obowiązkowe w kilku konkretnych sytuacjach. W innych… można za to dostać mandat! Sprawdź, czy wiesz, kiedy należy włączyć światła awaryjne, a kiedy niekoniecznie.
2019-09-16