Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Raporty i artykuły

firma-transportowa-we-francji

Firma transportowa we Francji. Jak ją zarejestrować? Kompleksowy poradnik (cz. I)

Coraz więcej polskich firm transportowych zastanawia się nad przeniesieniem działalności za granicę, głównie do państw Europy Zachodniej. Powody są proste: mniej restrykcji i kontroli, większa swoboda kabotażowa, wyższe stawki za transport. W czołówce najbardziej atrakcyjnych dla polskich przewoźników państw – obok Niemiec – jest Francja. Dlaczego? Firma transportowa we Francji – jak ją zarejestrować i o czym pamiętać? Tłumaczy Joanna Pasterzak-Jarosz, współwłaściciel kancelarii Groupe Espro.

       2019-07-09
placa-min-we-francji

Telematyka – od tych rozwiązań nie ma odwrotu. Dlaczego?

Jak wynika z raportu Globalnego Rynku Telematyki, skumulowany roczny wskaźnik wzrostu tego sektora do 2022 roku wyniesie 28%, a jego wartość osiągnie wtedy 233 miliardy dolarów. To jednak przyszłość, a jak jest teraz w międzynarodowym transporcie drogowym?

       2019-07-04
62381086_357174231663551_75782193971986432_n

Chcesz zostać kierowcą ciężarówki w Kanadzie? Pospiesz się, bo niedługo zaostrzą się przepisy [FELIETON]

Nie potrafi usiedzieć w miejscu, ciągle szuka nowych wyzwań i – jak sama przyznaje – szybko się nudzi. Kiedy ostatnio rozmawialiśmy z Karoliną, zawodowym kierowcą ciężarówki, właśnie przygotowywała się do swojego wyjazdu do Stanów Zjednoczonych i pracy za kierownicą kanadyjskiego trucka! Po pierwszych miesiącach w Kanadzie szczerze stwierdza: to łatwiejsze niż się wydaje.

       2019-07-04
shutterstock_104514026

Wyjęcie karty z tachografu. Kiedy kierowca może zrobić to bez obaw?

Tachograf, mimo że cyfrowy, nie obejdzie się bez wpisów manualnych. Jest szereg sytuacji, które wymagają wprowadzenia danych ręcznie. Po co? Na przykład, by podczas kontroli nie było tak zwanych pustych okresów. Dlaczego? Bo według prawa każda czynność kierowcy zawodowego powinna by odnotowana. Kiedy jeszcze możliwe jest wyjęcie karty z tachografu? Rafał Frejtag, ekspert Inelo, podaje praktyczne wskazówki, jak uniknąć błędów w pracy z inteligentnym tacho.

       2019-07-02
czy-w-polsce-brakuje-kierowcow

Reputacja przedsiębiorcy zależy od tacho

Uwaga, brak inteligentnego tachografu w fabrycznie nowych pojazdach ciężarowych to najpoważniejsze z naruszeń i wiąże się ze wszczęciem postępowania przeciw dobrej reputacji przewoźnika drogowego. Na terenie Unii Europejskiej tacho drugiej generacji obowiązuje od 15 czerwca. W państwach członkowskich dokumentacja i warsztaty są przystosowane do nowych wymogów. Poza Wspólnotą – nie. Warto o tym pamiętać, bo w przypadku awarii urządzenia w krajach trzecich kierowca ma tylko siedem dni na naprawę. O inteligentnych tachografach opowiada Mateusz Włoch z Inelo.

       2019-06-11
kontrole-w-firmie-transport

Europa nie poradzi sobie bez polskich przewoźników

Terminowi, solidni, pracowici – tacy są polscy przewoźnicy i kierowcy, potentaci międzynarodowego transportu drogowego i kabotaży na terenie Unii Europejskiej. Nauczeni sprawnie dostosowywać się do nowości legislacyjnych i pokonywania barier związanych z prowadzeniem działalności przewozowej, tym razem mogą sobie nie poradzić.

       2019-06-06
podatek-na-benzyne-w-unii

Oto prawdziwy powód powstania pakietu mobilności: KABOTAŻ

 W 2017 roku kierowcy polskich przedsiębiorstw transportowych przejechali ponad 335 milionów tonokilometrów (tkm)– najwięcej w Unii Europejskiej, z czego blisko 18 milionów tkm to wynik działalności kabotażowej. Przejazdy w ramach innego państwa niż siedziba firmy wzrosły o 38 proc. w odniesieniu do roku poprzedniego. Ponadto Polska, jako jedyna z krajów członkowskich, które prężnie działają w sektorze transportu drogowego, w latach 2010-2016 zdołała zwiększyć swój udział na rynkach europejskich.

       2019-06-04
rosyjskie_embargo

Auta stoją, kierowców nie ma. Problem Polski, problem Europy

Według Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU) deficyt kierowców może sięgnąć nawet 40 proc., a 21 proc. stanowisk pracy w Europie jest nieobsadzonych.[1] Problem ten potwierdzają także wyniki najnowszego badania Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców. Ponad połowa respondentów ma problem ze znalezieniem rąk do pracy. Okazuje się, że dla rodzimych przewoźników stanowi to obecnie największe wyzwanie.

       2019-05-30
19 / 84«...10...1718192021...304050...»