Raporty i artykuły
Bez tachografu ani rusz – wie to każdy, kto ma doświadczenia z ciężkim transportem. Jednak jak poradzić sobie z jego awarią? Co zrobić, kiedy takowy incydent spotka nas w drodze, a co kiedy problem pojawi się będąc jeszcze w siedzibie firmy? Kto i jakie kroki powinien podjąć?
2019-03-11
Przewoźnicy zatęsknią za delegowaniem – takie słowa padły z ust jednego z ekspertów podczas dyskusji o Pakiecie Mobilności i o innych unijnych inicjatywach. I wszystko wskazuje na to, że słowa te mogą się spełnić. W szczególności ze względu na przyjęte przez Komisję Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego 10 stycznia br. sprawozdanie niemieckiego posła do Ismail’a Ertuga w sprawie wniosku dotyczącego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającego rozporządzenie WE nr 1071/2009/WE oraz rozporządzenia WE nr 1072/2009 w celu dostosowania ich do zmian w sektorze.
2019-03-07
W ostatnich paru miesiącach dużo słyszymy o Inspekcji Transportu Drogowego zwłaszcza w aspekcie protestu inspektorów. Z medialnego przekazu wynika, że inspektorzy transportu drogowego są pomijani przy podwyżkach, pomijani przy zmianie statutu ich pracy na służbę, taką jak policja. Z drugiej strony Główny Inspektorat Transportu Drogowego kreuje ITD jako profesjonalną służbę dbającą o bezpieczny transport, zwłaszcza w okresie ferii czy wakacji. Zdaniem ekspertów Tacholab żaden z tych obrazów nie do końca odpowiada rzeczywistości… Poniżej szczegółowa analiza pewnej kontroli.
2019-03-01
W 2018 r. ponad 30 tysięcy firm transportowych w Polsce przewiozło o 18% więcej towarów niż w roku poprzednim, a sprzedaż ich usług wzrosła o blisko 13%. Dane prezentują się imponująco. Jednak branża transportu ciężkiego będzie mieć teraz bardziej pod górkę niż w ubiegłych latach. Dlaczego? O ile pozycja lidera w zakresie międzynarodowych przewozów drogowych w najbliższym czasie nie jest zagrożona, to rodzimi przewoźnicy muszą się przygotować na wyzwania – te już znane i zupełnie nowe, generujące niepewność i niepokój. Sprawdzamy, jaka jest kondycja polskich przedsiębiorstw, świadczących usługi transportu towarów do i z krajów Unii Europejskiej.
2019-02-28
Dzięki technologii umożliwiającej komunikację samochodów z infrastrukturą i innymi uczestnikami ruchu zmniejszy się liczba wypadków. Na ulicach Hiszpanii rozpoczynają się testy technologii, a produkcja seryjnych modeli wyposażonych w łączność 5G rozpocznie się jeszcze w tym roku. Opracowano już specjalny protokół komunikacyjny, pozwalający samochodom komunikować się między sobą, nawet gdy nie są w polu widzenia.
2019-02-28
Do Wielkiej Brytanii wykonujemy w tej chwili połowę z około 400 tys. przewozów rocznie – mówi Maciej Wroński, prezes Związku „Transport i Logistyka Polska”. Jak podkreśla, twardy Brexit i przywrócenie kontroli celnych na granicy oznacza przestoje, zwiększoną papierologię i wydłużone czasy dostaw. Dla części eksporterów wymiana towarowa z Wielką Brytanią okaże się nieopłacalna, przez co przewoźnicy stracą podstawowe źródło zarobków. Problemy będą mieć producenci żywności, którzy eksportują na Wyspy.
2019-02-28
Służby kontrolne mają prawo do skontrolowania zarówno kierowcy, jak i działań prowadzonych w siedzibie przedsiębiorstwa. W jaki sposób powinny to robić, jak wygląda prawidłowo przeprowadzona kontrola oraz jakie prawa ma kierujący pojazdem, a jakie właściciel przedsiębiorstwa? Jak uniknąć kary, jeżeli naszym zdaniem jest ona bezzasadna?
2019-02-27
Duże zmiany czekają w najbliższym czasie tak zwanych busiarzy. Komisja Europejska proponuje bowiem serię poprawek w rozporządzeniu 1072/2009 w zakresie wykonywania zawodu przewoźnika. Bardzo możliwe, że już niebawem firmy, operujące flotą lekką pojazdów przewożących towary na terytoria krajów Wspólnoty, będą miały obowiązek posiadania licencji jak przedsiębiorstwa transportu ciężkiego.
2019-02-26
Przebiegł 230 km przez piaski Sahary w za dużych o trzy numery butach. Potem uświadomił sobie, że jego nietypowe zainteresowania mogą pomóc w osiągnięciu większego, szczytnego celu. Bieg po zamarzniętym Bajkale oraz udział w maratonie w górach Everestu połączył więc już z akcjami charytatywnymi. Niedawno odbył z kolei niesamowitą podróż do Afryki i zaangażował się w działania fundacji pomagającej bezdomnym dzieciom. Na co dzień odnosi zaś sukcesy w branży TSL! O swoich niezwykłych doświadczeniach opowiada nam Robert Sadowski, współwłaściciel i prezes firmy Sawa Logistic.
2019-02-25
Nie tylko czas jazdy – a całość wykonanej przez kierowcę pracy – ma znaczenie. W myśl nowej ustawy o transporcie drogowym przekroczenie przeciętnego i maksymalnego tygodniowego czasu pracy grozi dużymi sankcjami. Zrozumienie skomplikowanych przepisów wydaje się nastręczać transportowcom wielu problemów.
2019-02-20