Raporty i artykuły
Według analiz ekspertów Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego na pokonanie oporu toczenia opon samochód ciężarowy zużywa prawie 30 proc. paliwa. Tymczasem zamienienie tanich i słabych jakościowo opon na markowe i o obniżonych oporach toczenia pozwala na oszczędność ponad 2 litrów paliwa na 100 km. Inwestycja w opony może stać się jeszcze bardziej opłacalna dla przewoźnika, jeśli zamiast skracać okres ich eksploatacji, będzie starał się maksymalnie go wydłużyć. Podpowiadamy, jak wydłużyć przebieg opon w ciężarówce.
2018-06-18
15 państw, w tym Polska, wzięło udział w projekcie kontroli opon. Wyniki są dobre: polska Inspekcja Handlowa zakwestionowała oznakowanie niecałych 3 proc. opon, wszystkie pomyślnie przeszły badania w laboratorium.
2018-06-15
Jeśli przeprowadzasz się do innego państwa i chcesz zabrać ze sobą samochód, prawdopodobnie nie obejdzie się bez dodatkowych kosztów i formalności. Trzeba się liczyć ze zmianą tablic rejestracyjnych i polisy OC. Istnieją jednak wyjątki od reguły. Rejestracja i ubezpieczenie samochodu za granicą – przedstawiamy najważniejsze zasady.
2018-06-13
Nadal nie udało się wypracować rozwiązania dotyczącego wyłączenia transportu z zapisów Pakietu Mobilności. Poszczególne państwa członkowskie przedstawiły swoje – często bardzo odmienne – wizje.
2018-06-11
6 czerwca 2018 r. Sejm uchwalił zmiany w Ustawie o transporcie drogowym oraz nową Ustawę o tachografach. W związku z tym już niedługo kary nakładane na polskich przewoźników podczas kontroli drogowej wzrosną do 12 tys. złotych. Pojawią się także nowe sankcje m.in. za przekraczanie czasu pracy w porze nocnej i błędy w obsłudze tachografu.
2018-06-08
Międzynarodowa konfederacja The Confederation of Organisations in Road Transport Enforcement (CORTE) po raz kolejny obradowała w Brukseli. Dwudniowe spotkanie poświęcono tzw. inteligentnym tachografom, które od czerwca 2019 r. mają być montowane we wszystkich nowych pojazdach ciężarowych oraz propozycjom dotyczącym Pakietu mobilności.
2018-06-07
Usługi to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Ogromną rolę w tym sektorze odgrywa transport – zarówno powyżej jak i poniżej 3,5 tony. Ze względu na znacznie mniejszą ilość niezbędnych formalności oraz łatwiejszą logistykę, wiele podmiotów rozpoczyna lub wręcz rozwija swoje przedsiębiorstwo o transport poniżej 3,5 tony. Pojawiają się zatem pytania – jakie znaczące różnice dzielą te dwa światy? I jakie najnowsze zmiany dotknęły przedsiębiorców?
2018-06-06
Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego opowiedziała się za tym, aby przewoźnicy drogowi w transporcie międzynarodowym nie zostali objęci dyrektywą o pracownikach delegowanych. Polscy transportowcy odetchnęli, choć zaproponowane rozwiązanie nie można jeszcze uznać za ostateczne.
2018-06-06
Rynek naczep i przyczep w Europie dynamicznie rośnie. Również w Polsce zanotował w ostatnim czasie 9-proc. wzrost. Korzystny trend przekłada się na wyniki krajowych producentów. Grupa Wielton, jeden z największych producentów naczep i przyczep w Europie, w I kwartale zanotowała wzrost przychodów o 26 proc. Spółka chce wykorzystać dobrą koniunkturę i realizuje szereg inwestycji, które mają zwiększyć jej moce produkcyjne i portfolio produktowe. Stawia m.in. na automatyzację produkcji.
2018-06-05
Deszcz i plucha, kałuże i zabłocony przejazd przez posesję, a może osiadający wszędzie kurz? Niewiele trzeba, aby zabrudzić tablice rejestracyjne pojazdu. Podczas gdy wiele osób bagatelizuje problem, kierowcy zawodowi znakomicie zdają sobie sprawę, że jazda z nieczytelnymi czy niewidocznymi numerami rejestracyjnymi naraża nas na dość wysoki mandat, a często także dodatkowe, przykre konsekwencje. Mandat za brudne tablice rejestracyjne – o czym należy wiedzieć?
2018-06-01