Raporty i artykuły
Od 1 stycznia 2018 roku kwota miesięcznego minimalnego wynagrodzenia za pracę wzrośnie do 2100 zł brutto. Jest to o 100 zł więcej niż w roku 2017 i dotyczy wszystkich pracowników zatrudnionych na umowie o pracę. W przypadku zleceniobiorców minimalna stawka za jedną godzinę pracy wrośnie z 13 zł do 13,70 zł/brutto. Skutki tej zmiany odczują pracownicy, ale także pracodawcy. minimalne wynagrodzenie w 2018
2017-12-11
Błędy dotyczące czasu pracy czy ciężaru ładunku czasami są popełniane przez kierowcę, innym razem – odpowiedzialność za nie powinien ponieść pracodawca – przewoźnik. Podpowiadamy, co robić w pierwszym przypadku oraz jak uniknąć kar.
2017-12-11
1 listopada 2017 r. Wielka Brytania wprowadziła na terenie kraju zakaz odbioru przez kierowcę w kabinie samochodu 45-godzinnego, tygodniowego okresu odpoczynku. Nowy, bardziej restrykcyjny przepis wynika z art. 8 ust. 8 Rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego nr 561/2006, którego nieprzestrzeganie sankcjonowane jest już w Niemczech, Francji czy Belgii. Jak w ciągu miesiąca od wprowadzenia przepisów zmieniły się kontrole drogowe w Zjednoczonym Królestwie, wyjaśnia Kamil Wolański – ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.
2017-12-06
W 1992 roku, całkowita długość nowo wybudowanych dróg o standardzie autostrady wynosiła około 100 km. 25 lat później, w 2017 roku długość oddanych do użytku autostrad liczy 1641 km, a dróg ekspresowych – 1611 km (w tym dwujezdniowych 1362 km). Do zrealizowania założeń Programu Budowy Dróg Krajowych pozostało około 18% przewidzianych autostrad i prawie 70% docelowej długości dróg ekspresowych – wynika z raportu firmy Multiconsult Polska specjalizujące się w konsultingu inżynierskim pt. Stan polskich autostrad na przestrzeni ostatnich 25 lat.
2017-12-05
Jazda na magnesie, nierespektowanie czasu pracy, brak zrozumienia ze strony dyspozytorów, obojętność organów kontrolnych, zbyt niskie kary dla kierowców i nieuczciwych przedsiębiorców… Niestety, polski transport trawią poważne problemy. O tym, jakie są bolączki polskiej branży transportowej, opowiada Norbert Kosałkiewicz prowadzący fanpage TRUCK Driver CLUB.
2017-12-04
Nowe unijne rozporządzenie RODO (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) z dn. 27 kwietnia 2016 r. wprowadziło zmiany w dotychczasowej polskiej ustawie o ochronie danych osobowych. Czas na wdrożenie rozporządzenia wyznaczony jest do 25 maja 2018 r. i kieruje się do wszystkich przedsiębiorców, którzy gromadzą i przetwarzają informacje o osobach fizycznych. W szerszym rozumieniu oznacza to, że nie ma znaczenia wielkość przedsiębiorstwa, rodzaj świadczonych usług czy forma prowadzonej działalności, każdy podmiot musi dostosować się do zmian, nawet taki, który nie ma siedziby na terytorium UE, a oferuje produkty/usługi dla osób fizycznych w państwach członkowskich.
2017-11-29
Od momentu premiery ciężarowej Tesli Semi słychać liczne głosy zachwytu. Blogerzy i dziennikarze motoryzacyjni z całego świata rozpisują się o atutach pojazdu, wieszcząc rychłą rewolucję branży transportu i przewozów. Ma być znacznie taniej, a przy tym ekologicznie, bezpiecznie i szybciej. Jednak czy do nowego projektu Elona Muska powinniśmy aby podchodzić aż tak bezkrytycznie? O zdanie zapytaliśmy kilku polskich kierowców ciężarówek. Na prośbę Redakcji CargoNEWS.PL przeanalizowali i wypowiedzieli się o podstawowych funkcjonalnościach pojazdu.
2017-11-28
Branża motoryzacyjna to koło zamachowe polskiej gospodarki, które aby utrzymać tendencję wzrostową, potrzebuje nowych rąk do pracy. I choć tegoroczny odsetek przedstawicieli motobranży planujących zatrudniać więcej pracowników spadł w porównaniu do ubiegłego roku, to i tak utrzymuje się na wysokim poziomie.
2017-11-27
W ciągu kilku najbliższych lat na drogach mogą się pojawić pierwsze samochody z autopilotem. Samochody półautonomiczne będą wymagały nadzoru przez człowieka. Badaniem nad momentem, w którym kierowca oddaje lub przejmuje kontrolę nad takim pojazdem, zajmują się Polacy. W Instytucie Transportu Samochodowego prowadzony jest projekt badawczy aDrive, w ramach którego badane jest oddziaływanie systemów automatyzujących jazdę na kierowcę.
2017-11-24
Branża transportowa boryka się z brakami kadrowymi, które sięgają nawet 100 tys. wakatów dla zawodowych kierowców. Eksperci alarmują, że jeśli problem będzie się zaostrzał, może zahamować rozwój polskich przedsiębiorstw, które są rosnącą potęgą na unijnym rynku. Dodatkową trudnością dla branży są unijne przepisy. Z drugiej strony pojawiają się nowe rozwiązania, takie jak telematyka, która może ułatwić pracę kierowców i pomóc przewoźnikom w dostosowaniu się do nowych regulacji prawnych.
2017-11-22