Raporty i artykuły
Najbardziej pożądaną cechą samochodu przyszłości dla aż 40% polskich kierowców jest napęd alternatywny – wynika z badania „AUTOwybory Polaków” zrealizowanego przez instytut Millward Brown na zlecenie Exact Systems S.A. Jednak aż 79% przedstawicieli branży motoryzacyjnej uważa, że w ciągu najbliższych 5 lat nie ma możliwości, aby pojazdy z tradycyjnym napędem zostały wyparte przez samochody elektryczne czy hybrydowe. Taka rewolucja wymaga dużo więcej czasu. Szacuje się, że w 2025 roku napędy alternatywne będą stanowić jedną czwartą globalnej sprzedaży samochodów.
2017-05-29
Polskie firmy sfinansują stworzenie i utrzymanie francuskiego systemu gromadzącego dane o pracownikach delegowanych z innych państw. To konsekwencja najnowszych przepisów wprowadzonych przez Francję – a zarazem dowód na francuski protekcjonizm wymierzony w zagraniczne firmy.
2017-05-25
01.06.2017 r. wchodzi w życie nowelizacja austriackiej ustawy o zwalczaniu dumpingu płacowego i socjalnego w Austrii, numer 44-LSD-BG. Transportowcy muszą przygotować się w związku z tym na kilka zmian.
2017-05-25
Przed polskimi przedsiębiorstwami transportowymi stanęła wizja kolejnych zmian. Do Rządowego Centrum Legislacji trafił projekt nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. Ma to związek z rozporządzeniem UE 2016/403 z 18 marca 2016, które weszło w życie na początku tego roku. Celem ustawy jest dopasowanie polskich aktów prawnych związanych z transportem do tych, które zostały ogłoszone w styczniu. Co to oznacza dla polskiego przedsiębiorcy?
2017-05-25
Zadłużenie firm zajmujących się transportem drogowym w ciągu niecałego roku wzrosło o ponad 150 mln zł i wynosi obecnie 664 mln zł. Wzrosła także liczba dłużników o 4 tys. do prawie 21 tys. Jest to efekt piętrzących się kłopotów przewoźników w działalności transgranicznej – zarówno na Wschodzie, jak i Zachodzie Europy.
2017-05-24
30-35 proc. samochodów ciężarowych podlega manipulacjom – tak szacuje Komisja Europejska. To oznacza, że w co trzecim pojeździe dochodzi do oszustw dotyczących rejestrowania czasu pracy oraz odpoczynku. Kierowcy najczęściej stosują tzw. jazdę bez obowiązkowej karty, nielegalne używanie kart innych pracowników czy też korzystają z magnesu, który zakłóca działanie impulsatora tachografu.
2017-05-24
Wprowadzenie możliwości dokonywania zgłoszeń zbiorczych towarów, wydłużenie czasu ważności zgłoszenia, klasyfikowanie towarów wyłącznie na podstawie klasyfikacji CN, wyłączenie z monitorowania surowców, które nie powodują ryzyka nadużyć podatkowych, odstąpienie od nałożenia kary, jeśli pomyłka, która miała miejsce w zgłoszeniu nie generuje skutków podatkowych oraz ochrona własności osób trzecich – m.in. takie poprawki proponuje Konfederacja Lewiatan w niedawno uchwalonej ustawie o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów.
2017-05-24
Transport na drogach Europy staje się coraz droższy dla polskich firm przewozowych. Oprócz konieczności respektowania przez przewoźników stawek płac minimalnych krajów do których kierowcy są delegowani, zazwyczaj dochodzą dodatkowe koszty z tytułu podróży służbowych. W dalszej perspektywie może to oznaczać nawet podwyższenie cen importowanych produktów.
2017-05-22
Warto kontrolować liczbę punktów karnych, inaczej ryzykujemy odebraniem uprawnień do prowadzenia pojazdów lub narażamy się na koszty i niedogodności związane ze specjalnym szkoleniem redukującym. Podpowiadamy, krok po kroku jak sprawdzić punkty karne przez internet.
2017-05-19
Do grona użytkowników giełdy ładunków i transportu Cargo.PL dołączają zarówno kilkuosobowe firmy, przewoźnicy z niewielką flotą pojazdów, mali producenci, jak i rynkowi giganci. Wśród głównych atutów systemu wymieniają intuicyjność obsługi, dodatkowe możliwości, np. pomoc w windykacji długu czy bezpłatną konsultację z prawnikiem, jak i łatwość w dotarciu do kontrahentów z danych części Europy.
2017-05-18