Bardzo interesujące kompendium wiedzy dot. Dyrektywy o delegowaniu – przeczytaj materiał TLP
Dyrektywa o delegowaniu pracowników oznacza koniec jednolitego, europejskiego rynku? Takiego zdania jest Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Dyrektywa o delegowaniu pracowników oznacza koniec jednolitego, europejskiego rynku? Takiego zdania jest Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.
Ministerstwo Spraw Socjalnych Austrii opublikowało dokładne opracowanie najważniejszych zagadnień związanych z płacą minimalną dotyczącą m.in. kierowców ciężarówek. W tekście znajdziemy wyjaśnienie, kogo i kiedy dotyczą nowe przepisy. Austriacka płaca minimalna
Holandia to kolejny kraj, który wprowadził płacę minimalną. Informację o nowych przepisach wydała ostatnio Ambasada RP w Hadze. Nowe prawo oznacza problem dla branży transportowej i polskich kierowców zawodowych. Zdaniem ekspertów, efektem holenderskiej ustawy o zatrudnianiu pracowników delegowanych w UE będą wyższe koszty transportu z i do Niderlandów.
Rejestr przewoźników powstaje, choć z wielkim opóźnieniem. Sprawdźcie, jakie informacje będzie zawierać oraz czego można się spodziewać po wprowadzeniu zmian.
O ile kontrole Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzane na drodze nikogo już nie dziwią, o tyle wizyta inspektorów w siedzibie firmy może wywołać pewne konsternacje. Nie należą one jednak wcale do rzadkości. O czym powinniśmy pamiętać, jeśli czeka nas kontrola ITD w firmie? Na co zwrócić uwagę podczas kontroli?
31 stycznia 2017 r. w Paryżu, odbyła się narada dziewięciu europejskich ministrów transportu tj. Austrii, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Włoch, Luksemburga, Norwegii i Szwecji. Podpisali oni deklarację nazwaną „Sojuszem Drogowym”, która zawiera propozycje nowych regulacji w międzynarodowym transporcie drogowym, mających na celu ograniczenie działalności w krajach zachodnioeuropejskich i skandynawskich m.in. polskich kierowców ciężarówek. Podkreślić należy, iż inicjatorem tej wysoce niekorzystnej dla polskich firm transportowych narady był francuski resort transportowy.
„Klienci oczekują od nas realizacji zleceń na czas, a naszym zadaniem jest dostarczyć ładunek bez względu na to, co aktualnie się dzieje w polityce i regulacjach prawnych” – komentuje aktualną sytuację na rynkach europejskich Prezes Zarządu Komplementariusza firmy SKAT Transport Waldemar Łazarczyk. Nowoczesna, rzetelna firma powinna bowiem zapewniać ciągłość usług niezależnie od czynników zewnętrznych – zmieniającej się sytuacji politycznej czy gospodarczej. Nowe, wchodzące w życie przepisy czy wymagania formalne, związane chociażby z ustawami o płacy minimalnej wchodzącymi życie w wielu państwach europejskich, należy traktować jako wyzwanie, które pozwalają na budowanie bogatego doświadczenia firmy.
Sojusz 9 państw europejskich nie powinien pozostawiać złudzeń: bogate kraje rozpoczynają walkę z firmami z Europy Środkowo-Wschodniej. Okazuje się, że stanowimy dla nich zbyt wielką konkurencję, którą można ukrócić jedynie podejmując określone kroki formalne.
Obowiązek wysyłania formularzy MiLoG poprzez faks zostanie zniesiony całkowicie. Dokładnie do trzydziestego czerwca bieżącego roku możliwe jest wysyłanie faksów pod numer wskazany na formularzu. Natomiast od stycznia tego roku osoby, które delegują swoich pracowników do Niemiec, mają możliwość powiadomienia niemieckich organów za pomocą portalu meldunkowego, który nosi nazwę „Meldeportal-Mindestlohn”.
Austriacka płaca minimalna to wciąż temat, który rodzi więcej pytań niż daje odpowiedzi. Przewoźnicy wciąż nie znają części wymagań formalnych związanych z ustawą. Rozwiewamy przynajmniej część wątpliwości.