Raporty i artykuły
Osławione „Warunki transportu towarów z krajów trzecich” przyjęte przez Rosję 15 grudnia 2015 roku bez wątpienia można uznać za niekwestionowanego pretendenta na tytuł najbardziej bezsensownego i najbardziej destrukcyjnego dokumentu w planie pracy międzynarodowych przewoźników. Prawnicy, którzy analizowali nowy akt, doszli do wspólnego wniosku– przestrzeganie wszystkich wymagań bez naruszenia jakiegokolwiek z nich jest niemożliwe. Innymi słowy, jeśli międzynarodowy przewoźnik chce przewozić ładunki do Rosji z krajów trzecich, w koszta transportu powinien zawczasu wliczyć nieuniknione koszta mandatów. Dzięki Bogu, że ta farsa się zakończy.
2016-04-21
Znużeni samotnością w trasie niejednokrotnie marzymy o towarzystwie. We dwójkę zawsze raźniej, prawda? Czasami dobrze jest zabrać w trasę przyjaciela. Takiego, który cierpliwie wysłucha. Np. psa, kota albo fretkę. Podpowiadamy, o czym pamiętać, podróżując z pupilem oraz co mówią przepisy.
2016-04-20
Opis sytuacji: Przewoźnik dostał od spedycji pomniejszoną zapłatę. Okazało się, że wynika to z braku daty na CMR. Czy w związku z tym, że w zleceniu faktycznie znajdował się zapis „brak daty załadunku/rozładunku na CMR – minus 30% od uzgodnionego frachtu (tj. od kwoty netto)”, istnieją jakiekolwiek szanse na wyegzekwowanie całości należnego wynagrodzenia? Czy takie działanie firmy spedycyjnej jest zgodne z Konwencją? Czy przewoźnik może cokolwiek w tej sytuacji zrobić?
Brak daty w CMR – czy to wpływa na wynagrodzenie?
2016-04-13
Zdaniem ekspertów zmęczenie i niewyspanie można porównać do stanu po spożyciu alkoholu. Stajemy się zdekoncentrowani, nie możemy skupić się na kierowaniu, nasze reakcje ulegają spowolnieniu. W związku z tym Komisja Europejska pod lupę wzięła obturacyjny bezdech senny, jednego z głównych sprawców zmęczenia za kółkiem. W 2016 r. weszły w życie weszły nowe przepisy narzucające obowiązek badania kierowców i kandydatów na kierowców pod kątem tego schorzenia. Jakie zmiany to oznacza?
2016-04-08
Z policyjnych statystyk wynika, że w ubiegłym roku pijani kierowcy spowodowali o 15 proc. mniej wypadków, w których poszkodowanych zostało o ponad jedną szóstą (15 proc.) mniej osób niż w roku 2014. Prowadzący pod wpływem alkoholu odpowiadali za co 17 wypadek z winy kierującego (5,8 proc.), stanowiąc mniejsze zagrożenie dla bezpieczeństwa na drodze niż kierowcy nieprzestrzegający pierwszeństwa przejazdu, niedostosowujący prędkości do panujących warunków czy zachowujący się nieprawidłowo wobec pieszych uczestników ruchu.
2016-04-05
Coface przygotował raport po pierwszym kwartale 2016 roku nt. upadłości i restrukturyzacji firm w Polsce. W materiale szeroko skomentowano zmiany w prawie upadłościowym obowiązujące od początku br. oraz przedstawiono statystyki w nowym ujęciu. Największą poprawę zanotowano w transporcie i budownictwie. Gorzej poradzili sobie producenci maszyn, urządzeń i urządzeń elektrycznych oraz artykułów spożywczych i napojów.
2016-04-04
Kiedy my wystukujemy kolejne litery na klawiaturze, oni przejeżdżają przez piękną Hiszpanię. Klikamy myszką, a im za oknem migają winnice pięknej Francji. Zaśnieżone góry, mieniące się błękitem jeziora czy chociażby polskie (najpiękniejsze!) lasy. Przedstawiamy kolejnych kierowców, którzy sprawiają, że serce rwie nam się w trasę.
2016-03-30
Przez telefony komórkowe rozmawiamy coraz chętniej. Także za kierownicą i nie korzystając przy tym z zestawów głośnomówiących. W 2015 r. zapłaciliśmy ponad 23 milionów kar.
2016-03-29
Odpowiedzialność za przekroczenie dopuszczalnej masy pojazdu lub nacisku na osie zazwyczaj spoczywa na barkach przedsiębiorcy transportowego. W praktyce jednak wina może leżeć po stronie nadawcy, załadowcy, spedytora lub kierowcy.
2016-03-23
Motobranża to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki: nowe inwestycje, rekordowe wartości eksportu, a przy tym wzrost zatrudnienia. W 2015 roku pracodawcy z tego sektora opublikowali na portalu Pracuj.pl 10679 ogłoszeń, co oznacza aż 18% wzrost rok do roku.
2016-03-15