Raporty i artykuły
Polska gospodarka ma się całkiem nieźle. W I kwartale 2015 r. GUS odnotował wzrost gospodarczy na poziomie 3,6%, według szacunków w całym 2015 r. będzie to 3,8%. Efekty to wzrost konsumpcji, więcej miejsc pracy i większe wydatki na inwestycje. Przedsiębiorstwa będą się rozwijać, będą też poszukiwać finansowania dla swoich projektów. Silna konkurencja i różnorodność rozwiązań dostępnych dla firm w tym zakresie sprawia jednak, że stają się coraz bardziej wybredne. „Zwykła” oferta leasingu czy pożyczki przestaje im wystarczać.
2015-09-22
Pomimo ogromnego szumu medialnego, jaki powstał wokół ustawy z dnia 20 marca 2015 r. o zmianie ustawy Kodeks Karny oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2015.541), ograniczającego się w zasadzie jedynie do poinformowania społeczeństwa o możliwości zatrzymania prawa jazdy za pokwitowaniem w przypadku poruszania się pojazdem z prędkością przekraczająca 50 km/h na obszarze zabudowanym, warto wiedzieć, iż w raz z wejściem w życie w/w ustawy zmianie uległo kilka innych artykułów, z których co najmniej część może mieć i – jak pokazuje praktyka – ma zastosowanie przy zarobkowym transporcie drogowym zarówno osób, jak i rzeczy.
2015-09-16
Jaka jest odpowiedzialność spedytora, a jaka przewoźnika? Jakie ciążą na nich obowiązki? Przeczytajmy, zanim podpiszemy umowę.
2015-09-15
Jeśli zatrudniamy co najmniej 20 pracowników, musimy sporządzić tzw. regulamin pracy. Powinien on być dopasowany do profilu przedsiębiorstwa. Czego wymagamy od regulaminu w firmie transportowej?
2015-09-14
Na wrzesień profesor Zdzisław Kordel prognozuje, że średni koszt 1 wozokilometra wyniesie 3,40 zł (0,80 EUR), co oznacza, że średni koszt jednego kilometra w wrześniu będzie niższy prawie 9 % w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku*.
2015-09-09
Niektóre z przejazdów wykonywanych pojazdami nienormatywnym wymagają podjęcia dodatkowych czynności na drodze przez pilota korzystającego z pojazdu wykonującego pilotowanie. Mają one na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego podczas przejazdu pojazdu. Czynności takie powinny być jednak wykonywane przez pojazd odpowiednio wyposażony i oznakowany, zarówno przy zabezpieczeniu przejazdu pojazdu nienormatywnego, jak również kolumny pojazdów nienormatywnych.
2015-09-08
Przewoźnik musi być trochę takim „człowiekiem orkiestrą”. Prowadzi firmę, dbając o jej sprawne funkcjonowanie, pamięta o sprawach papierkowych, wyszukuje ładunki, szuka kontrahentów i klientów, a czasami nawet wsiada za kółko – gdy trzeba szybko przewieźć towar. Idealnie byłoby, gdyby pomiędzy jedną czynnością a drugą znalazł jeszcze czas na… działania marketingowe. Do czego w firmie transportowej nadaje się Facebook, czy warto wysyłać newslettery do klienta i jak zarobić na MiLoGu, powiada nam Artur Lysionok, marketingowiec, autor bloga Marketing w transporcie.
2015-09-08
Jazda niemieckimi trasami to sama przyjemność. Nie dajmy się jednak ponieść emocjom i uważajmy na drodze. Możemy bowiem dostać mandat. Za co najczęściej? Zapłacić go na miejscu czy później? Jak się odwołać? Podpowiadamy, co powinien zrobić kierowca.
2015-09-02
Funkcjonowanie przedsiębiorców w ramach wspólnego rynku Unii Europejskiej daje wymierne korzyści. Swobody wynikające w prawa wspólnotowego pozwalają na świadczenie usług i dostarczanie towarów bez ograniczeń związanych z przekraczaniem granic. Oczywiście trudno mówić o tym, że jest to stan doskonały. Jak w każdej działalności pojawiają się problemy związane brakiem płatności. I tu zaczynają się „schody”. Pomimo istnienia wspólnego rynku każdy z krajów Unii Europejskiej posiada własny system prawny. Niestety w przypadku zagranicznych kontrahentów nie zawsze mamy możliwość dochodzenia swoich roszczeń w kraju, a pozywanie dłużników za granicą zazwyczaj bywa kosztowne i skomplikowane.
2015-08-28
Kierowcy, przewoźnicy i stowarzyszenia transportowe zgodnie przekonują: letnie, weekendowe zakazy jazdy w ostatnich tygodniach przynoszą więc strat niż korzyści.
2015-08-27