Raporty i artykuły
Przekroczyliśmy dozwoloną prędkość? Zapomnieliśmy o zapięciu pasów bezpieczeństwa? Nie wykupiliśmy polisy OC lub nie zabraliśmy z domu portfela z dokumentami? Niektórzy kierowcy zamiast zapłacić mandat wolą… zaproponować łapówkę. Łapówka to jednak bardzo ryzykowne rozwiązanie, nie mówiąc już o tym, że niezgodne z prawem. Zanim sięgniemy więc po portfel pomyślmy o konsekwencjach. Niezbyt przyjemnych.
2015-02-09
Niestety, nie mamy wpływu na sytuację na drodze ani warunki pogodowe. Przed wyruszeniem w trasę musimy się więc przygotować na każdą ewentualność – szczególnie zimą. Sprawdźmy przede wszystkim, w jakim stanie są nasze szyby samochodowe, od tego w ogromnej mierze zależy bezpieczeństwo jazdy.
2015-02-05
Chcemy poprawy bezpieczeństwa na drogach – wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego na zlecenie Sekretariatu Krajowej Rady BRD. Aż 85 proc. badanych Polaków popiera zaostrzenie kar za łamanie przepisów drogowych, fotoradary stacjonarne i patrole policji.
2015-02-04
Niemiecka ustawa została zawieszona? Owszem, ale dotyczy to tylko tranzytu. O MiLoG opowiadają prawnicy Kancelarii Transportowej Legaltrans.
2015-01-30
Choć rząd żywo zainteresował się tematem płacy minimalnej w Niemczech, przewoźnicy nadal nie wiedzą, co robić w obliczu nowej ustawy. Jak postępować, radzi Karolina Wierzchowska, prawnik z Kancelarii Transportowej Legaltrans.
2015-01-23
Dane statystyczne pokazują, że każda firma transportowa w ciągu roku traci przeciętnie ok. 5 proc. zysku z powodu działalności nieuczciwych kontrahentów. Nie zawsze jednak możliwe jest znalezienie winnych i ich ukaranie. Redakcja CargoNEWS przeanalizowała, jakie metody są stosowane przez oszustów, by wprowadzić ludzi w błąd i jak nie wpaść w ich sieci.
2015-01-23
Nie zważając na to, że Dakar jest stolicą Senegalu i największym miastem tego państwa, znajdującego się na zachodzie Afryki, w ostatnich latach słowo „Dakar” kojarzy się przede wszystkim z wielce skomplikowanym rajdem na pustyni.
2015-01-22
Według niemieckiej ustawy o płacy minimalnej, która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2015 r., każda firma transportowa, która na terenie Niemiec realizuje przewozy kabotażowe lub dokonuje tu rozładunku czy załadunku, musi płacić swoim kierowcom ustalone stawki. Obowiązuje to również w przypadku przewozów kabotażowych, załadunku i rozładunku towaru. Dotyczy zarówno przedsiębiorców niemieckich, jak i zagranicznych.
2015-01-22
Wyższe opłaty za przejazdy, wprowadzenie winiet ekologicznych, nowe wymagania dotyczące opon zimowych i zniesienie obowiązku stosowania tachografów. Sprawdźmy, co czeka nas na drogach w 2015 r.
2015-01-22
Choć początkowo wydawało się, że do niemieckiej ustawy o płacy minimalnej kierowcy muszą stosować się tylko w ściśle określonych przypadkach, okazało się, że dotyczy ona niemal wszystkich przewoźników działających nawet w ograniczonym stopniu na terenie Niemiec. Na pytanie, czy przepisy są zgodne z prawem unijnym, odpowiada prawnik JZP Kancelarii Adwokackiej, Joanna Jarosz – Zugaj.
2015-01-21