Raporty i artykuły
Do kierowania firmą transportową niezbędna jest specjalistyczna wiedza – zarówno z dziedziny transportu, prawa ruchu drogowego, przewozu, jak i prawa pracy. Jakie szkolenia powinien więc przejść pracodawca i czy są one obowiązkowe? Skąd powinien czerpać wiedzę na temat czasu pracy kierowcy czy jej ewidencji?
2014-10-26
Jeśli nie wymieniliśmy prawa jazdy na takie z wpisanym kodem 95, po 10 września możemy spodziewać się mandatów – dotyczy to już wszystkich zawodowych kierowców ciężarówek i autobusów. Zanim jednak złożymy wniosek w starostwie, musimy przejść niezbędne szkolenie i badania.
2014-10-23
Certyfikaty, pozwolenia, licencje, zabezpieczenia finansowe, ubezpieczenia – zanim założymy przedsiębiorstwo pełniące usługi spedycyjne i transportowe, musimy dopełnić „paru” formalności.
2014-10-23
Nie będzie w tym krztyny przesady, jeśli napiszemy, że w Europie jest siedmiu podstawowych producentów samochodów ciężarowych. Wśród nich wymienimy DAF, Iveco, MAN, Mercedes, Renault, Scania i Volvo. Wydaje się jednak, że z czasem nastąpi rotacja w czołówce liderów – sytuacja na rynku jest dynamiczna. Na europejskich drogach prawdopodobnie pojawi się wiele ciężarówek producentów, których obecnie nie ma na naszym rynku.
2014-10-02
Celem nowej ustawy prawnej jest ograniczenie możliwości i skali oszustw popełnianych przez kierowców przy użyciu tachografów i wprowadzenie uproszczeń administracyjnych poprzez pełne wykorzystanie nowych technologii. Czy to się uda?
2014-10-02
Litewskie firmy transportowe, zwłaszcza dostarczające towar do Rosji, nie mogą się pochwalić zbytnią stabilnością działalności. Na sytuację rynkową ma wpływ wiele czynników. Najważniejsze z nich – to sytuacja polityczna i gospodarcza w kraju i panująca na kluczowych rynkach docelowych. Przewoźnicy litewscy dobrze radzili sobie z problemami rynku. Jakie są jednak ich wyniki ze wskaźnikami ich głównych konkurentów – przewoźników z firm polskich i łotewskich?
2014-10-02
Ostatnio przewoźnicy stawali w obliczu wielu wyzwań. Kryzys systemu TIR w Rosji, plany Rządu Republiki Litewskiej w temacie ograniczenia ilości importowanego paliwa, stałe kolejki na granicach itd. nie dawały im spokojnie spać. Odnosi się wrażenie, że w biznesie transportowym wciąż nie ma stabilności. Jednak jeden, szczególnie ważny dla przewoźników wskaźnik, wciąż pozostaje stabilny. Jest nim cena oleju napędowego – jak paradoksalnie by to nie zabrzmiało. W dalszej części artykułu porównamy bieżące i zeszłoroczne ceny, a także zbadamy ich zmiany w państwach Unii Europejskiej.
2014-10-02
Wyniki ankietowania wykazały, jak różnią się zwyczaje europejskich kierowców na drodze. Kierowcy z różnych krajów inaczej postrzegają bezpieczeństwo podróży i mimo że są świadomi tego, co warunkuje bezpieczeństwo na drodze, nie wszyscy jednakowo tego się trzymają.
2014-10-02
Dane statystyczne wskazują na to, że Rosja już od kilku lat jest jednym z głównych partnerów gospodarczych Europy. Rynek wschodni jest szczególnie ważny dla przewoźników. W latach 2012-2013 objętość towarów eksportowanych i przewożonych transportem drogowym z Unii Europejskiej (UE) do Rosji wynosiła 83,4 miliardy euro. Zdaniem przedstawicieli branży transportowej, w tym kraju ciągle powstają kolejne inicjatywy mające na celu współpracę z przewoźnikami innych państw.
2014-10-01
Obecnie na rynku usług transportowych pracuje wiele firm spedycyjnych. Niejednokrotnie odczuwamy niepokój, że nowa i nieznana firma okaże się fikcyjna bądź niegodna zaufania. Zdaniem ekspertów jedną z gwarancji pewności i bezpieczeństwa może być ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) spedytora. Z tego rodzaju zabezpieczenia korzysta większość dużych przedsiębiorstw. Ostatnio jednak również mniejsze firmy sięgają po to rozwiązanie – często wymagają tego od nich partnerzy biznesowi.
2014-10-01