Bardzo, bardzo niebezpieczny przewóz towarów niebezpiecznych
2015-02-20 Redakcja
Przewożąca kwas siarkowy cysterna była w przerażającym stanie. Naczepa w zasadzie nie miała hamulców.
17 lutego 2015 r., w miejscowości Cieszyn Boguszowice inspektorzy z cieszyńskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Katowicach zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy wraz z naczepą – cysterną. Zespołem pojazdów wykonywany był międzynarodowy transport drogowy materiałów niebezpiecznych z Polski do Słowacji, w imieniu polskiego przedsiębiorcy, specjalizującego się w przewozach ADR. Pojazdem transportowano towar niebezpieczny o numerze UN 1830, czyli kwas siarkowy, w ilości niemal 24 ton. Tego typu przewozy muszą spełniać bardzo surowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa, odnoszące się zarówno do załogi, jak i wyposażenia.
Inspektorzy przeprowadzili szczegółową kontrolę wykonywanego przewozu, w tym między innymi sprawdzili stan techniczny zespołu pojazdów. Wynik kontroli stanu naczepy – cysterny był porażający: tarcze hamulcowe na jednej z trzech osi naczepy były popękane w stopniu dyskwalifikującym pojazd do użycia, na kolejnej osi w ogóle nie było tarczy hamulcowej – została zdemontowana! Zgodnie z przepisami tego typu wady kwalifikowane są jako usterki stwarzające zagrożenie, dlatego inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny naczepy oraz wydali bezwzględny zakaz poruszania się pojazdem. Kierującego ukarano mandatem karnym w kwocie 200 zł. za dopuszczenie przez prowadzącego pojazd do jazdy na drodze publicznej w takim stanie.
Źródło materiału i zdjęć: WITD w Katowicach
Uwaga na drodze
Tutaj można dowiedzieć się, jak będzie przebiegał protest polskich rolników na granicy z Litwą (które ciężarówki zostaną sprawdzone, kto to zrobi itp.).
2024-03-01
Niemiecka autostrada A7 zostanie zamknięta: 22:00 18 marca – 5:00 22 marca 2021 rNajdłuższa niemiecka autostrada A7 o długości 963 km, biegnąca z północy na południe i łącząca Szlezwik-Holsztyn, Hamburg, Dolna Saksonia, Hesja, Bawaria i Badenia-Wirtembergia, będzie zamknięta przez 4 dni.
2021-03-18
Kierowca, a zarazem właściciel firmy transportowej, chcąc uniknąć obowiązku rejestrowania swojego czasu pracy, wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu. Przedsiębiorcę zatrzymali do kontroli łódzcy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.
2020-11-26
Kierowca i zarazem przedsiębiorca rejestrował rzekomy odpoczynek podczas jazdy. Ciężarówkę z magnesem przyłożonym do impulsatora skrzyni biegów zatrzymał do rutynowej kontroli patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne. O podejrzeniu popełnienia przestępstwa powiadomiona zostanie prokuratura.
2020-11-25
Kierowca ciężarówki zignorował obowiązujący znak ograniczenia tonażowego i początkowo nie zatrzymał się do kontroli funkcjonariuszom z wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Chwilę później ciężarówka została zatrzymana. Kierowca zdążył zdjąć magnes z impulsatora skrzyni biegów przed dojazdem inspektorów, co nie uchroniło go przed odpowiedzialnością. Nierejestrowanie aktywności było jedną z kilku ujawnionych nieprawidłowości.
2020-11-24
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.