Będzie remont 4 tys. km dróg. Odcinki 2+1 umożliwiają wyprzedzanie
Przebudowa tras krajowych ma sprawić, że rzadziej będzie dochodziło do wypadków wskutek nieprawidłowego wyprzedzania. Budowa dróg w modelu 2+1 już się rozpoczęła – zmodernizowanych zostanie niemal 4 tys. km polskich dróg.
Według danych Komendy Głównej Policji w 2014 r. nieprawidłowe wyprzedzanie było przyczyną prawie 1,5 tys. wypadków, w których zginęło 227 osób. Niestety, decydujemy się na wyprzedzanie także na trasach, które nie są do tego przystosowane: przy podwójnej linii ciągłej, słabej widoczności itd. Jak twierdzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozwiązaniem jest budowa dróg 2+1 – wszędzie tam, gdzie zrealizowanie dróg szybkiego ruchu nie jest możliwe.
Drogi 2+1 mają po dwa pasy w jedną stronę i pojedynczy w drugą. Równomiernie zaplanowane sprawiają, że kierowcy nie rozpoczynają niebezpiecznego manewru zanim nie wjadą na przystosowany do tego odcinek. Rozwiązanie od lat sprawdza się w Szwecji.
Budowa pierwszych dróg 2+1 już się rozpoczęła. Jak przekazał Wirtualnej Polsce Łukasz Jóźwiak z biura prasowego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, w realizacji są dwa taki odcinki dróg krajowych – obwodnica Kościerzyny (w przebiegu drogi krajowej nr 20) i droga krajowa nr 22.
***
Przeczytaj także:
Jeszcze bezpieczniejsze drogi: 2+1
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.