Białoruś, Rosja, Kazachstan: jakie powinno być wyposażenie zimowe?
ZMPD zostało poinformowane przez ASMAP o zmianach przepisów, obowiązujących w Unii Celnej. Informują one o tym, jakie powinno być wyposażenie zimowe pojazdów. Nowe przepisy wchodzą w życie od 1.01.2015 roku.
Stosownie do tych nowych przepisów w czasie miesięcy zimowych (grudzień, styczeń i luty) pojazdy będą musiały być wyposażone w opony zimowe, które muszą odpowiadać następującym wymaganiom:
- w opony zimowe muszą być wyposażone wszystkie koła jednostki transportowej (jednostka transportowa oznacza pojazd silnikowy bez przyczepy lub pojazd składający się z pojazdu silnikowego i przyczepy),
- opony zimowe musza być odpowiednio oznakowane poprzez symbole: 3PMSF, (3 peak mountain snowflake) i/lub ,,M+S”, ,,M&S”, ,,M-S”, (Mud and Snow), jeśli opony nie posiadają wskaźnika zużycia, muszą mieć co najmniej 4 mm głębokości bieżnika,
- opony są uważane za niezdatne do użytku, jeśli pojawią się wskaźniki zużycia (o ile opony są wyposażone w takie wskaźniki),
- w opony z kolcami, jeśli są używane, muszą być wyposażone wszystkie koła (wszystkie osie) jednostki transportowej. Używanie takich opon jest zabronione w czasie letnich miesięcy (czerwiec, lipiec, sierpień),
- jeśli będzie to konieczne, okres używania opon zimowych może być przedłużony przez regionalne jednostki administracji publicznej państw członkowskich Unii Celnej.
W normalnych warunkach głębokość bieżnika opon musi spełniać następujące wymagania, jeśli wskaźnik zużycia nie jest widoczny:
- dla pojazdów kategorii N2, N3 i O3, O4 co najmniej 1.0mm głębokości bieżnika,
- dla pojazdów kategorii M2 and M3 co najmniej 2.0mm głębokości bieżnika,
- dla pojazdów kategorii M1, N1, i O1, O2 co najmniej 1.6mm głębokości bieżnika.
Oprac. w ZMPD/DTR/TM
Źródło: ASMAP
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.