Ciężki, cięższy, najcięższy, czyli pojazd bardzo przeładowany
Ponoć przeładowanie ciężarówek to „norma” na polskim rynku transportowym. Nie możemy zapominać, że cięższe niż wynikałoby z dowodu rejestracyjnego pojazdy to nic dobrego – zarówno dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, jak i nawierzchni.
Poniżej komunikat WITD w Olsztynie.
W dniu 7 marca inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie na drodze S7 w miejscu obsługi podróżnych (MOP) Sople zatrzymali do kontroli pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita zgodnie z wpisem w dowodzie rejestracyjnym wynosiła 3 500 kg. Z uwagi na podejrzenie przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub ładowności poddano kontroli naciski osi pojazdu. Pomiar nacisku pierwszej osi wyniósł 2 400 kg, natomiast drugiej 5 700 kg. Suma masy pojazdu wraz z ładunkiem wyniosła 8 100 kg, czyli ponad dwukrotnie więcej niż było w tym przypadku dozwolone.
W związku z ujawnionymi naruszeniami kierowca został ukarany mandatem w wysokości 500 zł oraz wydano zakaz dalszej jazdy do czasu doprowadzenia masy pojazdu z ładunkiem do normatywności.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.