Co zmieni się w branży transportowej w 2017 r.? [EUROPA]

Ostatnie lata wprowadziły w branży transportowej nie lada zamieszanie. Kolejne państwa członkowskie Unii Europejskiej zamykają swoje rynki na przedsiębiorców z Europy Wschodniej, wprowadzając ustawy o płacy minimalnej, z którymi wiążą się kłopotliwe wymagania administracyjne. To główne tematy, które zajęły naszą uwagę w 2016 r. Wygląda na to, że w 2017 niewiele się tu zmieni…
Francja: rejestracja pracowników delegowanych oraz podatek od oddelegowania
Do licznych wymagań wynikających z ustawy o płacy minimalnej Loi Macron dochodzi obowiązek rejestrowania zaświadczeń o delegowaniu na stronie Ministerstwa Pracy za pośrednictwem platformy SIPSI (https://www.sipsi.travail.gouv.fr). Serwis dostępny jest w języku angielskim i francuskim. Przewoźnik powinien utworzyć indywidualne konto w SIPSI, a następnie zapisać dane delegowanego kierowcy oraz wygenerować zaświadczenie o delegowaniu. Mimo iż informacje o pracownikach realizujących przewozy na terenie Francji są dostępne online, kierowcy nadal muszą wozić ze sobą wydrukowany egzemplarz.
Od 1 stycznia 2017 r. będziemy musieli nie tylko rejestrować się w systemie SIPSI, ale również uiszczać opłatę za pracownika delegowanego do pracy we Francji. Opłata – która prawdopodobnie wyniesie do 50 euro za jednego pracownika – ma pokryć koszty wdrożenia i funkcjonowania elektronicznego systemu dla zagranicznych pracodawców.
***
Przeczytaj także:
Francja wprowadza opłaty za delegowanego pracownika. Możliwe, że w ślad za nią pójdą kolejne kraje
Od 2017 r. kierowców delegowanych do pracy we Francji zgłosimy on-line. I zapłacimy za to
Włochy: ustawa o płacy minimalnej
Włosi pozazdrościli Niemcom i Francuzom „chroniącym” rodzimy rynek i również wprowadzają ustawę o płacy minimalnej. Włoskie przepisy prawdopodobnie będą dotyczyły wszystkich rodzajów przewozów, także kabotażu, a stawka minimalna nie będzie zbytnio odstawała od obowiązujących w pozostałych państwach członkowskich. Również w tym przypadku mamy obowiązek zgłoszenia kierowcy (w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej) oraz wyznaczenia przedstawiciela odpowiadającego za wysyłanie i odbieranie dokumentów.
Jeśli nie dostosujemy się do włoskich przewoźników, grozi nam kara: od 150 do 6000 euro (przy czym łączna suma kar nie może przekroczyć 150 00 euro).
Niestety, w kwestii włoskiej płacy minimalnej nadal pozostało wiele niewiadomych.
***
Przeczytaj także:
Przepisy o płacy minimalnej: kolej na WŁOCHY!
Kolej na Włochy: praca minimalna dla delegowanych kierowców!
Litwa: deklaracja celna przynajmniej godzinę przed pojawieniem się na granicy
Jadąc na Litwę lub opuszczając granice tego kraju po 1 stycznia 2017 r., musimy pamiętać o odpowiedzialności administracyjnej za opóźnienia w składaniu wstępnej deklaracji celnej (przynajmniej godzinę wcześniej!) oraz składanie nieprawdziwych informacji na temat przewożonych towarów czy środków transportu. W przypadku naruszeń płacimy karę od 36 do 150 euro.
***
Przeczytaj także:
Niemcy: wzrośnie płaca minimalna
Minimalna stawka godzinowa w Niemczech wzrośnie o 34 eurocenty, z 8,50 do 8,84 euro za godzinę. Oznacza to wyższe koszty dla tych przewoźników, którzy kierowcy realizują przewozy za naszą zachodnią granicą.
***
Przeczytaj także:
Niemcy. Od 2017 r. wzrośnie płaca minimalna
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.