Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Continental i pierwsze testowe opony z mniszka lekarskiego

Taraxagum-Truck-Tire-2-800x450

Firma Continental jest o krok od rozpoczęcia przemysłowej produkcji dość nietypowych opon. W ich skład wchodzi guma z uprawianego na masową skalę mniszka lekarskiego. Pierwsze testowe opony wykonane z innowacyjnego materiału – „Taraxagum”, nazwa którego pochodzi od łacińskiej nazwy mniszka lekarskiego  – zaprezentowano podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze.

Dotychczas wykorzystywana w produkcji tradycyjnych bieżników opon guma z naturalnego kauczuku została całkowicie zastąpiona materiałem „Taraxagum”. Cel, jaki przyświeca firmie Continental jest jasny: jeszcze lepsza ochrona środowiska naturalnego i ograniczenie wykorzystywania tradycyjnych materiałów.

Jak poinformował Nikolai Setzer, członek zarządu Continental kierujący Działem Opon, po siedmiu latach wspólnych prac rozwojowych z Instytutem Fraunhofer w Niemczech, wyprodukowano właśnie pierwsze opony przygotowane do testowania na drogach w warunkach naturalnych. Aby jak najlepiej wykorzystać dotychczas zebrany surowiec, zdecydowano się na produkcję zimowych opon osobowych z uwagi na ich wysoką zawartość kauczuku naturalnego. Continental planuje również zastosować gumę z mniszka lekarskiego przemysłowo i wprowadzić ją do produkcji seryjnej w ciągu najbliższych 5-10 lat. Do tego czasu opony będą testowane w ośrodkach badawczych Continental znajdujących się w różnych krajach. Producent deklaruje, że nowe opony w niczym nie będą ustępowały oponom produkowanym z tradycyjnej gumy.

Testowe opony są wyprodukowane przy użyciu specjalnego rodzaju kazachstańskiego mniszka lekarskiego. Roślina jest bardzo wydajna i może być uprawiana nawet w trudnych warunkach klimatycznych; wysokość mniszka sięga nawet 30 cm. Projekt Continental ma na celu znalezienie ekologicznego i ekonomicznego rozwiązania, które pozwoli zaspokoić rosnący popyt na kauczuk naturalny. Z racji tego, że kazachstański mniszek lekarski może być uprawiany na dotychczasowych nieużytkach w regionach o klimacie umiarkowanym w całej Europie, które znajdują się w pobliżu fabryk opon Continental, obniżone zostaną koszty transportu oraz jeszcze bardziej ograniczony negatywny wpływ na środowisko. W maju 2014 roku projekt otrzymał prestiżową nagrodę w dziedzinie ekologii i ekonomii „GreenTec Award” w kategorii Motoryzacja.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0