Czy ciężkie pojazdy powinny płacić za przejazd? KE upomina Polskę
2016-02-29 Redakcja
Kierowcy ciężarówek płacą za dostęp do większości dróg, mimo iż powinni mieć do nich swobodny dostęp. Z takiego założenia wyszła Komisja Europejska, upominając Polskę w związku z pobieraniem opłat za specjalne zezwolenia dla przewoźników towarowych.
Zdaniem KE nie przestrzegamy zobowiązań wynikających z dyrektywy z 1996 r. Pojazdy ciężarowe do 40 ton DMC i maks. 11,5 tony nacisku na oś napędową powinny mieć możliwość swobodnego przemieszczania się po drogach państw członkowskich. Polska zaś zobowiązuje przewoźników do opłat, związanych z większym naciskiem na oś.
Mamy dwa miesiące na odpowiedź, czyli na informację o praktycznych środkach zastosowanych w celu wykonania dyrektywy.
Aktualności
Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym
2024-03-04
Aby lepiej zrozumieć wyzwania i możliwości, przed jakimi stoją dziś zawodowi kierowcy ciężarówek, Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka, postanowił osobiście zasiąść za kierownicą ciężarówki.
2024-03-04
Tutaj można dowiedzieć się, jak będzie przebiegał protest polskich rolników na granicy z Litwą (które ciężarówki zostaną sprawdzone, kto to zrobi itp.).
2024-03-01
Litwa zamyka dwa punkty na granicy z Białorusią (uzupełniono – dwa kolejne punkty zostaną zamknięte)
2024-02-27
Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.
2024-02-26
Komentarze
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.