Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Czy Pakiet Mobilności będzie administracyjnym obciążeniem polskiego przewoźnika?

grafika

Firmy zajmujące się międzynarodowym transportem drogowym muszą wdrożyć zmiany wynikające z unijnego Pakietu Mobilności. Kolejne obowiązki wchodzić będą sukcesywnie do 2026 r. Część zmian weszła w życie już w sierpniu, przykładowo obowiązkowe powroty kierowców co cztery lub trzy tygodnie do tzw. bazy logistycznej.

Kontrowersji i pytań wokół Pakietu Mobilności jest wiele. Eksperci branżowi i firmy twierdzą, że jest on odbiciem mocno nieaktualnych już względem realiów wyobrażeń unijnych urzędników o sposobie funkcjonowania branży TSL.

Czy wdrożenie skomplikowanych ograniczeń administracyjnych, wynikających z Pakietu Mobilności, jest możliwe bez wzrostu wynagrodzeń i innych kosztów funkcjonowania firm? O tym w rozmowie z prelegentem zaplanowanej na 30 września konferencji New Normal? Logistics & Supply chain, Maciejem Wrońskim prezesem Transport i Logistyka Polska.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0