Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

DAF Trucks podsumowuje rok 2017

?????????

Udział firmy DAF w polskim rynku ciężkich pojazdów ciężarowych (powyżej 16 t) wzrósł do 19,8% w 2017 roku. „2017 był kolejnym rokiem umacniania pozycji marki DAF we wszystkich głównych segmentach polskiego rynku” — mówi Maciej Taniewski, dyrektor zarządzający DAF Trucks Polska Sp. z o.o. 

Rok 2017 był kolejnym z rzędu rokiem wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych w Polsce. Ciężki segment (pow. 16t DMC) wzrósł o 3,6% osiągając 25 325 pierwszych rejestracji nowych pojazdów ciężarowych (24 434 w 2016). Rejestracje marki DAF uzyskały dynamikę 5,9% osiągając 19,8% rynku (19,4% w 2016) z wynikiem 5 009 pojazdów (wobec 4 728 w 2016). Jest to najlepszy rok pod względem wolumenu dostaw w historii marki DAF w Polsce. Po raz pierwszy jakakolwiek marka pojazdów ciężarowych przekroczyła próg 5 000 dostaw ciężarówek powyżej 16t DMC w Polsce.

Rynek ciężkich ciągników siodłowych pozostał praktycznie bez zmian (wzrost wyniósł 0,1%) osiągając 21 054 rejestracji (2016 – 21 033). Firma DAF dostarczyła 4 409 ciągników (2016 – 4 028) osiągając 20,9% udziału (wobec 20,4% w 2016), czyli odnotowując wzrost o 2,9%. To jest również najlepszy wynik w historii jeśli chodzi o ilość dostaw DAF do polskich przewoźników. Rynek ciężkich podwozi wzrósł o rekordowe 25,6% osiągając 4 271 pierwszych rejestracji.

Również w tym segmencie dynamika wzrostu rejestracji marki DAF przekroczyła znacznie dynamikę całego rynku i wyniosła 35,4%. Taki wzrost zapotrzebowania na podwozia należy tłumaczyć postępującą specjalizacją polskiego transportu i poszukiwaniem wzrostu efektywności. Udział rynkowy ciężarówek DAF w ciężkich podwoziach osiągnął 14% (wobec 13% w 2016). Najistotniejsze jest jednak to, że podwozia DAF o DMC powyżej 16 ton w segmencie długodystansowym wyrównały udział rynkowy ciągników siodłowych. Było to wynikiem wielu istotnych modyfikacji w Nowych CF i XF, które zaowocowały nie tylko spadkiem zużycia paliwa przekraczającym 7%, ale również znaczną redukcją masy własnej oraz kosztów napraw i obsług.

Lekki segment (6-16t DMC) przełamał wieloletni trend spadkowy i wzrósł o 7,5% z wynikiem 1 999 sztuk (2016 – 1 859). Klienci zakupili 60 pojazdów marki DAF, co dało wynik 3,0% udziału w rynku wobec 4,2% w 2016. Należy też odnotować, że znaczną część segmentu 6 – 15,9 ton stanowią dostawy pojazdów o DMC 7,5 ton, w którym marka DAF nie dysponuje podwoziem skonstruowanym na bazie vanów, a które stanowią 80% dostaw do 7,5 ton. Cały segment lekki uzyskał wzrost dzięki wzrostowi właśnie w rejestracjach pojazdów o 7,5 tony DMC. Segment 10 – 16 ton pozostaje w wieloletnim trendzie spadkowym.

21. rok działania przedstawicielstwa DAF w Polsce okazał się też rokiem obfitującym w rekordy w niemal każdym aspekcie biznesu DAF w Polsce. DAF Trucks Polska zakończyła rok 2017 na trzecim miejscu w Europie jeśli chodzi o ilość złożonych zamówień na nowe pojazdy. Polscy klienci kupili aż 10% całej produkcji fabryki w Eindhoven. Sprzedaż kontraktów serwisowych DAF Multisupport osiągnęła rekordową ilość 2 446 sztuk (wobec 2 362 sztuk w roku 2016), co stanowi udział 48,4% w dostawach DAF, i wzrost o 3,5%. Znacznie wzrósł udział wersji FullCare (zawiera naprawy i obsługi całego pojazdu bez żadnych włączeń) z 24,3% w 2016 do 41% w roku 2017. Wynik 1 225 sfinansowanych pojazdów jest kolejnym rekordowym wynikiem w pięcioletniej historii działalności Paccar Financial Polska, co przełożyło się na 22,5% udziału w całkowitej sprzedaży DAF w Polsce. Jest to trzeci wynik w Europie. Kolejne rekordy to sprzedaż części na poziomie 46 mln Euro, z czego aż 26,3% przypada na części dostępne w ramach katalogu TRP. Jest to również efektem dynamicznego wzrostu ilości stacjonarnych sklepów TRP do 5, z których aż 3 dysponują własnym warsztatem.

W roku 2017 firma DAF kontynuowała też akcję masowego szkolenia kierowców w programie DAF EcoDrive+. W ramach tego programu każdy klient odbierający nowy pojazd serii CF i XF od polskich dealerów otrzymał voucher uprawniający do nieodpłatnego przeszkolenia z ekonomicznej jazdy 1 kierowcy. Rekordowa ilość 2 360 kierowców zostało przeszkolonych w ramach programu osiągając poprawę wyników zużycia paliwa o 9,8%, jednocześnie zwiększając średnią prędkość przejazdu o ponad 1%.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0