Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Dwie wywrotki i znacznie za dużo piasku

wywrotki-przeladowanie

Inspektorów, którzy zatrzymali ciężarówki, intuicja nie zawiodła. Już na pierwszy rzut oka dwie wywrotki były znacznie przeładowane. Oprócz tego jeden z kierowców miał dość luźne podejście do przepisów dotyczących czasu pracy. 

Poniżej komunikat GITD

Przeładowane o 14,8 tony i 11,2 tony dwie ciężarówki czteroosiowe zatrzymali do kontroli drogowej mazowieccy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na drodze gminnej w miejscowości Gulinek na terenie powiatu radomskiego. Ponadto kierowca jednej z wywrotek dopuścił się szeregu naruszeń dotyczących czasu pracy kierowcy.

W czwartek, 1 lutego 2018 r. inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Radomiu, poruszając się nieoznakowanym radiowozem, zatrzymali do kontroli drogowej w miejscowości Gulinek (gmina Zakrzew) dwa samochody ciężarowe typu wywrotka o dopuszczalnej masie całkowitej do 32 ton. Już na pierwszy rzut oka nabrali podejrzeń, że pojazdy są prawdopodobnie mocno przeładowanie piaskiem, który przewoziły na budowę obwodnicy zachodniej Radomia. W związku z tym zostały skierowane na punkt kontroli wagowej przy ul. NSZZ Solidarność w Radomiu.

Ważenie pojazdów potwierdziło przypuszczenia inspektorów. Rzeczywista masa całkowita pierwszej ciężarówki marki MAN, nalężącej do przedsiębiorcy z województwa lubelskiego, wynosiła 46,8 tony. Natomiast rzeczywista masa całkowita drugiej ciężarówki marki Mercedes, należącej do przedsiębiorcy z Radomia, wynosiła 43,2 tony. Pojazdy zostały zatem przeładowane względem dopuszczalnej masy całkowitej odpowiednio aż o 14,8 tony i 11,2 tony.

Kierujący kontrolowanymi wywrotkami nie posiadali odpowiednich zezwoleń na przejazd drogami publicznymi pojazdami nienormatywnymi. W związku z tym, wobec obu przewoźników oraz załadowcy, zostały wszczęte postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kar pieniężnych w wysokości po 15 000 złotych (łącznie 60 000 zł). Natomiast kierowców ukarano mandatami.

W przypadku kierowcy ciężarowego Mercedesa, który był jednocześnie przewoźnikiem, przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu nie było jednym problemem. Podczas kontroli okazało się, że dopuścił się on szeregu naruszeń dotyczących przepisów regulujących czas pracy kierowcy, a tachograf zainstalowany w ciężarówce nie przeszedł sprawdzenia okresowego w określonym terminie. W związku ze stwierdzonymi naruszeniami zostało wszczęte wobec niego odrębne postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej w wysokości 10 000 zł. Ponadto kierowca poruszał się pojazdem niedopuszczonym do ruchu drogowego.

Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne obydwu pojazdów i zakazali ich dalszej jazdy.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0