Wnioski Goodyear: w sektorze transportu brakuje decyzji politycznych
Wyniki badań Goodyera stanowią swego rodzaju ocenę działań polityków. Wnioski? Potrzebne jest wyraźniejsze wsparcie w tworzeniu efektywnych paliwowo flot oraz dalsze promowanie unijnej etykiety na opony.
Podczas sympozjum branży transportowej w Brukseli, które się odbyło 15 październikia 2014 roku, Goodyear zaprezentował „Białą Księgę” zatytułowaną „Mobilność Przyszłości: Inteligentne Floty i Przyszłość Branży Transportowej”. Według danych zgromadzonych w raporcie organy regulacyjne mogłyby odgrywać większą rolę w kształtowaniu przyszłości branży transportu drogowego. „Biała Księga” Goodyeara zawiera wyniki nowych badań i rekomendacje co do działań europejskich i krajowych ustawodawców. Potrzebne jest wyraźniejsze wsparcie w tworzeniu efektywnych paliwowo flot i dalsze promowanie unijnej etykiety na opony, by maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak wynika z anikiet przeprowadzonych przez Goodyear, menedżerowie flot są przekonani, że organy regulacyjne odgrywają ważną rolę w kształtowaniu przyszłości branży transportu drogowego. 53 proc. menedżerów flot popiera wprowadzenie efektywniejszych motywacji do tworzenia flot przyjaznych środowisku, a 60 proc. popiera zmiany w przepisach, wspierające zakup efektywnych paliwowo opon. Jeden na dziesięciu (11 proc.) menedżerów flot twierdzi, że regulacje są jednym z dwóch największych wyzwań dla branży transportu drogowego. Niemal trzy czwarte (74 proc.) menedżerów flot uważa, że obniżenie podatków na paliwo miałoby pozytywny wpływ na branżę transportu drogowego, a 72 proc. wspiera inwestycje w sieć drogową.
Inne ważne wnioski z Białej Księgi pt.: „Mobilność Przyszłości: Inteligentne Floty i Przyszłość Branży Transportowej”, to:
– czterech na dziesięciu (40 proc.) menedżerów flot nadal jako najistotniejszy problem wymienia rosnące koszty paliwa;
- aby radzić sobie z rosnącymi kosztami paliwa, niemal wszyscy (92 proc.) menedżerowie flot monitorują zużycie paliwa przez ich pojazdy flotowe;
- dwie trzecie (66 proc.) menedżerów flot, którzy wykorzystują urządzenia telematyczne, przekazuje istotne informacje kierowcom, by ograniczać zużycie paliwa;
- zatrudnianie i długofalowa praca wykwalifikowanych kierowców jest również ważnym przedmiotem troski menedżerów flot – jedna czwarta (25 proc.) uznaje to za najważniejsze lub drugie wg ważności zagadnienie.
„Nasze badanie pokazało, że sektor transportu drogowego jest skłonny podejmować działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jak się okazało, floty już inwestują w technologie, które zmniejszają zużycie paliwa i potrzebują w tym celu dalszego wsparcia ze strony europejskich i krajowych organów regulacyjnych. To nasze sprawozdanie, czyli Biała Księga, zaleca działania, poprzez które instytucje mogą pomóc branży transportowej kształtować zrównoważoną przyszłość” – powiedział Michel Rzonzef, wiceprezes pionu opon ciężarowych i przemysłowych „Goodyear” w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.
Goodyear przedstawił Białą Księgę podczas drugiego sympozjum sektora transportowego w Brukseli, którego głównym tematem była przyszłość transportu drogowego. W ramach sympozjum zostały omówione rozwiązania dla zrównoważenia branży transportowej zarówno poprzez regulacje, jak i rozwiązania techniczne.
Zalecenia dla ustawodawców Unii Europejskiej:
– wsparcie dla efektywnych paliwowo flot;
– promowanie europejskiego systemu etykietowania opon;
– obowiązkowe systemy monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) do nowych pojazdów przemysłowych dla zwiększenia efektywności paliwowej;
– jasny kierunek zmian przepisów określających ciężar i wymiary pojazdów ciężarowych;
– dalsze wytyczne w zakresie tematu transgranicznego użytkowania większych pojazdów;
- większe wsparcie, umożliwiające maksymalne wykorzystanie nowych technologii telematycznych, w tym ujednolicone standardy dla telematyki;
- dodatkowe wsparcie organów regulacyjnych dla sektora flot drogowych w zakresie przyciągania i długofalowej pracy wykwalifikowanych kierowców.
„Spojrzeliśmy na przyszłość branży oczami menedżerów flot, którzy w swoich działaniach największą uwagę skupiają na inicjatywach sprzyjających efektywności, innowacjom i dialogowi. Cieszymy się, że możemy przedstawić analizę dotyczącą wyżej wymienionych wyzwań i rozwiązania. Jestem przekonany, że razem możemy osiągnąć efektywność, której ta branża potrzebuje. Firma „Goodyear” czuje się zobowiązana brać udział w kształtowaniu zrównoważonego rozwoju dla branży transportowej” – powiedział w swoim wystąpieniu Darren Wells, prezes firmy Goodyear”w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
W sympozjum na temat przyszłości branży transportowej oraz Białej Księgi wzięli udział wysocy rangą przedstawiciele instytucji Unii Europejskiej, branży i środowiska naukowego, w tym João Aguiar Machado, dyrektor generalny ds. mobilności i transportu w Komisji Europejskiej. Uczestnicy spotkania omówili wnioski Białej Księgi i perpektywy sektoru transportu drogowego w przyszłości.
Sympozjum „Mobilność Przyszłości”, zorganizowane przez Goodyear” było drugim tego rodzaju spotkaniem, podczas którego podkreślono stałe wsparcie firmy dla flot, branży i organów regulacyjnych, a także jej zaangażowanie w kluczowe dla branży transportowej kwestie.
Metodologia badania
Badanie przeprowadziła agencja ReputationInc”na zlecenie Goodyear. Miało ono na celu poznanie zagadnień istotnych dla menedżerów flot w Europie. Ankietę, obejmującą 24 pytania, rozesłano do menedżerów flot w dziewięciu krajach UE: Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Turcji i Wielkiej Brytanii. Łącznie drogą internetową na pytania ankiety odpowiedziało 576 menedżerów flot. Ankieta została przeprowadzona od kwietnia do czerwca 2014 r.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.