Infrastruktura drogowa powinna powstawać dla kierowców, a nie dla biznesu
– Twórzmy infrastrukturę drogową dla zawodowych kierowców, to pomoc w ich codziennej pracy, a nie kara za wykonywanie najbardziej europejskiego, mobilnego zawodu – mówi Maciej Wroński, Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska. TLP zwróciło się z oficjalnym pismem do europosłów pracujących nad Pakietem Mobilności o wspieranie zmian legislacyjnych, które sprzyjają rozbudowie infrastruktury drogowej, a nie tworzeniu reguł utrudniających pracę przewozową i życie kierowcy.
Wraz z apelami europejskich konfederacji związków zawodowych, Transport i Logistyka Polska wystosowała oficjalne pismo do europosłów – członków Komitetu ds. Transportu i Komitetu ds. Zatrudnienia w Parlamencie Europejskim o konieczności wspierania rozwiązań prawnych, w ramach prac nad Pakietem Mobilności, które rzeczywiście służą grupie zawodowej kierowców.
Jak czytamy w oficjalnym piśmie TLP, infrastruktura drogowa dostosowana do potrzeb bieżących kierowców zawodowych jest znaczącym ułatwieniem ich codziennej pracy. Podobne jak bezpieczne parkingi, to niezbędne działania socjalne, o które apelują sami kierowcy, choć nie związki zawodowe.
TLP już wcześniej zwracało uwagę na listopadowe wystąpienie europejskiej konfederacji związków zawodowych w transporcie (ETF). W jego takcie jeden z przedstawicieli związków zawodowych zrównał budowę infrastruktury dla kierowców z budową więzień. Roberto Parillo z ETF wskazał wtedy „By zalegalizować dumping socjalny trzeba zbudować 35.000 miejsc parkingowych w samych Niemczech. To tak, jakby przyjąć, że jest więcej kryminalistów, to trzeba budować więcej więzień, a nie zwalczać przestępczość”.
W ostatnim apelu ETF z 9 kwietnia br. – liście otwartym do europosłów umieszczonym na twitterze – ETF sygnalizuje znaczne braki w infrastrukturze transportowej, co od lat podkreślają przedstawiciele biznesu, i apeluje w swej istocie o brak dalszych inwestycji w tym zakresie. Kierowcy mają odbywać noclegi poza dostoswanymi do noclegu kabinami i wracać „do domu”, co ma służyć poprawie bezpieczeństwa drogowego. Czy to jednak dobre rozwiązanie?
I tu pracodawcy nie mogą milczeć. Jak wskazuje Prezes TLP: – Twórzmy wspólnie regulacje prawne, które w sposób realny przyczyniają się do poprawny warunków wykonywania zawodu kierowcy międzynarodowego, a nie kolejne sztuczne rozwiązania. Te regulacje to wspieranie infrastruktury dla kierowców i swoboda w korzystaniu z nowoczesnych pojazdów dostosowanych do noclegów. Hasła polityczne są dla polityków, nie pracowników – tłumaczy Maciej Wroński.
Pismo TLP dostępne jest TU.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.