Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Inna nazwa – ale schematy oszustw te same. Przekręty firmy Adreco

tief

Nie minęły nawet trzy tygodnie, odkąd ujawniliśmy “działalność” podejrzanej firmy SCS Trans. Teraz redakcja CargoNEWS otrzymała nową informację od firm, które ucierpiały z rąk innego podejrzanego “gracza” – spółki ADB Transport, znanej również jako Adreco. 

I tak szydło wylezie z worka

Kiedyś w Rydze istniała firma ADB Transport. Obecnie jest ona znana jako ADRECO. Lista firm powiązanych z ADRECO i budzących podejrzenia jest naprawdę imponująca. Są to: Savrup DP, LB logistics, PP TRADE INC, AM logistics, Spararats, Alfa impekss, Fratus Spedition, Vigobalt, Alex Logistics, VS Logistics, V.S. Trans, KIK Transport, AM logistic, SCS Trans.

Tak samo jak i ADRECO, większość firm z tej listy jest zarejestrowana na Łotwie.

Metody „pracy”

Metody „pracy” tej firmy praktycznie w niczym się nie różnią od tych już wykrytych wcześniej i stosowanych przez SCS Trans. Ta budząca podejrzenia firma atakuje potencjalne ofiary dużą ilością spamu zawierającego „ekskluzywne” oferty transportu i bardzo atrakcyjne frachty. Charakter jest podobny: podejrzani działacze nie mają swego transportu, dlatego ich celem są firmy posiadające własną flotę.  Zainteresowane ofertami spółki decydują się na współpracę, wpadając w pułapkę.

Trafili w sieci ADRECO

zakaz-eng-lv-11

Umowa między turecką firmą a budzącą podejrzenia firmą ADRECO

W ciągu kilku tygodni redakcja CargoNEWS otrzymała wiele skarg od firm, które padły ofiarą tych „graczy”. Ostatnio działalność firmy ADRECO bardzo się zaktywizowała. Na jej celowniku znalazła się turecka firma.

Spółka ADRECO przysłała tureckiej firmie ofertę znalezienia transportu dla przewozu ładunku z Polski do Gruzji. Zgodnie z umową załadowano dwie ciężarówki, które pomyślnie dostarczyły ładunek do Gruzji. Żadnych naruszeń nie było – turecka firma wywiązała się ze swoich zobowiązań, jednak ADRECO nie miała zamiaru zrealizować swoich.  Po przybyciu tureckich ciężarówek do Gruzji działania firmy ADRECO zaczęły budzić podejrzenia. Postępując zgodnie z omówionymi warunkami zlecenia, tureckie ciężarówki zostały w Gruzji w oczekiwaniu na płatności od ADRECO. Bezskutecznie. Wreszcie turecka firma zwróciła się do ADRECO z prośbą o jak najszybszą płatność za przewóz.

Fałszywe potwierdzenie o zapłacie?

Przedstawiciel firmy ADRECO, Jegor (przynajmniej tak się przedstawił), przysłał tureckiej firmie kopię potwierdzenia przelewu bankowego. Wydawałoby się, że sytuacja została rozwiązana, jednak pieniądze na konto firmy nie wpłynęły.

Gdy turecka firma poinformowała ADRECO, że pieniędzy nie otrzymała, wyżej wspomniany Jegor skierował pracowników do Aleksieja, który jest odpowiedzialny za płatności, by ten pomógł wyjaśnić sytuację i „rozwiązać” powstały problem.  Jegor nawet podał adres mailowy i numer telefonu Aleksieja.

Próba usprawiedliwienia się

W odpowiedzi na telefon i zapytanie tureckiej firmy, dlaczego jest poślizg w płatnościach, Aleksiej poinformował, że przyczyną opóźnienia są dni świąteczne na Łotwie. Aleksiej wskazał nawet dokładną datę, kiedy turecka firma otrzyma przelew należnych jej płatności. Niestety, była to ostatnia rozmowa z Aleksiejem i firmą ADRECO.

Wyrządzone straty

Turecka firma poinformowała redakcję CargoNEWS, że już kolejny raz nie udało się skontaktować z ADRECO. Podobnie zresztą, jak i otrzymać zapłatę za wykonany przewóz. Według obliczeń tureckiej firmy wyrządzone przez ADRECO straty wynoszą 13 250 euro.

CargoNEWS po raz kolejny apeluje o dokładną weryfikację firm oraz sprawdzania kontrahentów, z którymi współpracujemy lub mamy zamiar współpracować.

Bądźcie czujni!

Komentarze

mili 2015-03-01 11:48

rozwiazanie ejst jedno i bardzo proste by wyeliminowac takie zlodziejskie pseudo spedycje- platnosc gotowka. nie rozladuje towaru jesli nie ma gotowki!Firmy transportowe poszly na dziady i to jest ekfekt ich kroku-gdyby zadna firma nie jechala na takie dlugie terminy,badz nie realizowala przewozow terminowych finansowo to nie bylo by problemu z platnoscia,bo kazdy dostal by gotowe. w taki sposob tylko pseudo spedycje zaarabiaja ogromna kase siedzac sobie w domowym fotelu przy laptopie.Dlaczego to firma transportowa ma wszystko finansowac?Bo wlasciciele tych firm sami to prokuruja.


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Raporty i artykuły

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0

W jakim kraju kierowca tira zarabia najwięcej?

W jakim kraju kierowca tira zarabia najwięcej?
Zwykle informacje o możliwości zarobienia pieniędzy przekazywane są z pierwszych ust przez kierowców, ale są też próby analizy sytuacji w materiałach analitycznych. Freight Waves zbadał problem, oceniając pensję kierowcy ciężarówki. Oto 10 krajów, w których możesz dobrze zarobić na międzynarodowym transporcie ładunków rocznie:

Szwajcaria: 70 452 USD
Australia: 53 951 USD
Belgia: 50 462 USD
Norwegia: 47 572 USD
USA: 47 130 USD
Niemcy: 46 871 USD
Holandia: 46 865 USD
Austria: 46 217 USD
Kanada: 43 445 USD
Szwecja: 42 751 USD

Liczby są średnie – wszędzie są wyjątki. Kierowca, który zna języki obce i potrafi samodzielnie rozwiązać problemy z kontrolingiem krajów, w których pracuje, może posiadać wyższą pensję.

2021-04-22
0