Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Rozmowy

20201016_093810

Korepetycje ze spedycji na Instagramie. [WYWIAD] z Instaspedytorką

Tłumaczy, dlaczego nie warto jeździć na magnesie, podpowiada, jak przygotować się do egzaminu na certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika drogowego, wyłuszcza założenia Pakietu Mobilności. Świat TSL nie ma przed nią tajemnic! A jeśli ma – ona chętnie zgłębia jego tajniki, rozwikłuje zagadki i zdobywa wiedzę. I równie chętnie dzieli się tą wiedzą z innymi. Mowa oczywiście o Żanecie Mral, czyli Instaspedytorce. Zapytaliśmy ją, czy Instaspedytorka zmieniła czyjeś życie, jak radzi sobie z krytyką oraz czego szuka na giełdach transportowych.

       2020-10-21
IMG_1455

Do przodu w ciężkich czasach. [WYWIAD] z Antrans Bis

„Przewoźnicy cenią sobie bezproblemową współpracę, znakomite warunki oraz pełne wsparcie z naszej strony” – mówi Sebastian Szklarczyk, dyrektor spedycji w firmie Antrans Bis. Antrans Bis to dowód na to, że firma o jasnym planie rozwoju, stawiająca na długotrwałą współpracę opartą na zaufaniu jest w stanie wypracować stabilną pozycję na rynku mimo przeciwności.

       2020-10-20
hl2

„Nigdy nie wyłączamy telefonów. Klient dostaje od nas stuprocentowe wsparcie” [WYWIAD]

Przynajmniej kilkuletnie doświadczenie na stanowisku spedytora? Nie, w tej firmie tego nie potrzebujesz. Zdaniem Beatrice Fauriez z Hermes Logistics dobry pracownik to taki, który potrafi nauczyć się wszystkiego od podstaw. Poza tym w Hermes Logistics pracują prawie wyłącznie kobiety, a najważniejsza zasada brzmi: zawsze mów klientowi prawdę. Brzmi interesująco, prawda?

       2020-10-14
sprint-logistyka-3

Sekret sukcesu w branży TSL? „Najcenniejszym zasobem są nasi wieloletni pracownicy” [WYWIAD]

Rozsądna i przemyślana strategia niektórych firm pozwala nam wierzyć, że polski transport ma i będzie miał się dobrze, mimo wielu przeciwności, jak pandemia koronawirusa, Pakiet Mobilności czy inne regulacje unijne. Mimo iż Sprint Logistyka istnieje na rynku już 17 lat, zaskakuje nowoczesnym, rześkim podejściem do działalności w branży TSL. Podstawą jest tu dywersyfikacja usług i dochodów, prawdziwie elastyczne podejście do potrzeb, ale przede wszystkim: ludzie. Bardzo możliwe, że to właśnie recepta na sukces. 

       2020-09-10
put3

„Spadły stawki na rynku, niektóre firmy chwytają się wszystkiego”. Jak pandemia zmieniła polską branżę przewozów? [WYWIAD z prezesem PUT]

Ostatnie miesiące przyniosły branży transportowej wyzwania, na które nie była i nie mogła być przygotowana. Pandemia koronowirusa zmieniła zasady rynku przewozów; dużym firmom transportowym kończą się środki na utrzymanie floty pojazdów, a kierowcy mają problemy ze znalezieniem stabilnej pracy. O tym, z czym aktualnie musi mierzyć się polski przewoźnik i co czeka go w najbliższej przyszłości, rozmawiamy z Leszkiem Ludą, prezesem Polskiej Unii Transportu.

       2020-07-14
tsl-silesia-people

Nasza branża cechuje się ciągłym ruchem, więc i my nie zwalniamy tempa [WYWIAD] z TSL Silesia

Jednym ze sposobów na płynny, ciągły rozwój przedsiębiorstw z branży TSL, a przy tym zapewnienie im bezpieczeństwa i stabilności, jest dywersyfikacja działalności. W tym kierunku poszła m.in. firma TSL Silesia. Trzon jej oferty to usługi spedycyjne (samochodowe, kontenerowe oraz morskie). Do tego dochodzi logistyka kolejowa; za kluczowe należy też uznać działania w ramach agencji celnych. O tym, w jakim kierunku planuje pójść firma, biorąc pod uwagę ostatnie zmiany wynikające z sytuacji u wschodnich sąsiadów, a następnie z pandemii koronawirusa, opowiada nam Daria Żmurda, kierownik działu marketingu TSL Silesia.

       2020-06-04
koronawirus-ograniczenia-ciezarowki

Kierowcy a koronawirus. Czy sytuacja kierowców zmieniła się po 10 tygodniach pandemii? [FELIETON]

Czy sytuacja kierowców ustabilizowała się po 10 tygodniach od ogłoszenia stanu epidemii w Polsce? Jak na kierowców wpływa znoszenie obostrzeń? Co zmieniło się w ich codziennej pracy? Czy podejście społeczeństwa do osób realizujących międzynarodowe przewozy nadal jest, delikatnie mówiąc, negatywne? Na tych kilka pytań odpowiada Damian Pruchnicki, współtwórca facebookowego bloga Brothers Kamil & Damian. Historie z tras.

       2020-06-02
sandra-kulczyk

„W tym roku świąt nie będzie”. Wielu kierowców Wielkanoc spędzi w kabinie

Wielkanoc spędzą na parkingu lub zamknięci w klaustrofobicznej puszce kabiny. W innym mieście, w innym kraju, rozsiani po całej Europie. Codziennie przejeżdżają przez Włochy, Niemcy, Hiszpanię, o powrocie nie ma więc mowy. Czasami to ich wybór, czasami zaś niezwykle bolesna i trudna decyzja rodziny, spowodowana panicznym strachem. Dla wielu kierowców w tym roku świąt po prostu nie będzie.

       2020-04-11
rejestracja-auta-za-granica

„Byliśmy nazywani bohaterami. Ale nie czujemy się jak herosi. Nie z takim nastawieniem społeczeństwa”. Kierowca szczerze o swojej pracy w dobie pandemii [FELIETON]

Europę pustoszy wirus COVID-19. Gdy dotarł do Polski, nasz kraj jako jeden z pierwszych postanowił zamknąć granice i kontrolować wjeżdżających. Plan był ambitny i miał obejmować wszystkich podróżujących. Nas, kierowców zawodowych, również. Niestety, tempo w jakim przeprowadzane były kontrole, doprowadziły do utworzenia się gigantycznych korków na wjeździe do Polski. Wiem, co mówię, ponieważ stałem w korku na przejściu granicznym w Jędrzychowicach 30 godzin!

       2020-04-10
janusz-mrugacz-2

„Kiedy jadę autostradą, ludzie na wiaduktach biją brawo i wywieszają transparenty”. Czy Polacy nauczą się szanować kierowców ciężarówek, tak jak robią to Brytyjczycy?

Zwolnienie kierowców z 14-dniowej, obowiązkowej kwarantanny po wjeździe do Polski z zagranicy ma zapewnić płynność dostaw. Trudno sobie wyobrazić stan polskiej gospodarki, gdyby po zagranicznej trasie kierowcy każdorazowo byli wysyłani na przymusowy „urlop”! Mimo to w społeczeństwie panuje swego rodzaju rozdźwięk. Polacy chcą mieć dostęp do podstawowych produktów, jak leki czy żywność, ale nie życzą sobie kontaktu z kierowcami, którzy je dostarczają…

       2020-04-09
1 / 812345...»