Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Iveco i nowe rozwiązania ograniczające zużycie paliwa

Stralis21-300x200

Włoski producent samochodów ciężarowych Iveco wprowadza nowy pakiet Efficiency Package.  Innowacje będą oparte na najnowszych technologiach służących obniżeniu całkowitych kosztów zakupu i eksploatacji pojazdu, ponoszonych przez przewoźników w trzech głównych obszarach: zużycie paliwa, koszty serwisu i szersza oferta produktów.

Dążąc do obniżenia zużycia paliwa, Włosi wybrali dwie strategie – udoskonalenie pojazdów oraz pomoc kierowcom w zakresie nauki lepszej, bezpieczniejszej i ekonomicznej jazdy.

Ciągnik

Ścieżka wyznaczona przez model EcoStralis doprowadziła do zmniejszenia zużycia paliwa o 10% paliwa w porównaniu ze Stralisem z 2007 r.  Dziś firma Iveco  wprowadza kilka istotnych ulepszeń, m.in. system Eco-Roll, a także udoskonalony system gospodarki cieplnej w silniku oraz zastosowanie innowacyjnego oleju o obniżonej lepkości, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o kolejne 2%. Efficiency Pack jest dostępny we wszystkich wersjach modelu Stralis z silnikami Cursors 11 i 13 l.

Cóż takiego szczególnego znajdziemy w Efficiency Pack? Eco-Roll jest to funkcja pozwalająca wykorzystać siłę bezwładności przy zjazdach z łagodnych wzniesień. Elektronicznie sterowany system może być instalowany również w egzemplarzach z przekładnią automatyczną. System początkowo ocenia nachylenie drogi i w razie potrzeby „decyduje” o odłączeniu zespołu napędowego, ustawiając przełożenie neutralne. Umożliwia to wykorzystanie ciężaru ciągnika, który zjeżdżając ze zbocza, będzie utrzymywać stałą prędkość. Na koniec zjazdu system wylicza i sam wybiera optymalny bieg, umożliwiając dalszą jazdę bez wytracania prędkości, co pozwala maksymalnie zaoszczędzić paliwo.

Udoskonalone zarządzanie temperaturą oleju silnikowego, w połączeniu z zastosowaniem nowego syntetycznego oleju o klasie lepkości SAE 0W-20, umożliwiło także zwiększenie efektywności układu napędowego, a tym samym – ograniczenie zużycia paliwa.

Kierowca

Wszelkie rozwiązania technologiczne, które pomagają zaoszczędzić paliwo, oczywiście, są bardzo przydatne – jednak i one będą niczego warte, jeśli kierowca nie ma dostatecznych kwalifikacji. To właśnie sposób jazdy kierowcy decyduje o ekonomiczności jazdy i poziomie zużycia paliwa.

Aby usprawnić pracę kierowcy, Iveco oferuje system Driving Style Evaluation (DSE). System daje kierowcy rady w czasie rzeczywistym. Przypomnijmy, że DSE to taki pokładowy instruktor jazdy, któremu nie trzeba płacić i który nigdy się nie męczy, udzielając porad.

System ten przetwarza gromadzone dane i przekazuje dwa rodzaje informacji zwrotnej mającej wpłynąć na poprawę stylu jazdy – ocenę faktycznego stylu jazdy oraz sugestie sposobu ograniczenia zużycia paliwa. Producent twierdzi, że nawet dla najbardziej doświadczonych kierowców taki pomocnik będzie przydatny. System bardzo skutecznie pomaga w oszczędzaniu paliwa – o 5% w przypadku doświadczonych kierowców. Mniej oszczędni kierowcy mogą osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.

Co jeszcze oferuje Stralis?

Kolejna nowość w Stralisie to zmiana częstotliwości kontroli filtra cząstek stałych (DPF) z 450 000 do 600 000 kilometrów. Inni producenci nie mogą się pochwalić takimi rezultatami.

Poza tym Włosi opracowali nowy, 260‑litrowy dodatkowy zbiornik paliwa do ciągników Stralis z podwoziem 4×2 i 6×2, który umożliwia zatankowanie łącznie nawet 1580 litrów.

Producent twierdzi, że nowe innowacje Stralis Efficiency Package mogą przynieść oszczędności na kosztach eksploatacji rzędu 4500 euro w ciągu trzech lat, przy założeniu średnich przebiegów rocznych 150 000 km. Oczywiście, końcowe wyniki w dużej mierze uzależnione są od stylu prowadzenia pojazdu.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0