Iveco Stralis Natural Power Euro 6 – ekologiczne, rentowne rozwiązania
Pierwsze egzemplarze nowego ciągnika dalekobieżnego Iveco Stralis Natural Power Euro 6 zostały dostarczone do europejskich firm transportowych. Znacząca jest już nazwa modelu „Moc Przyrody – Natural Power”, co ma związek z napędem ciężarówki – sprężonym gazem ziemnym, metanem (CNG). Ciągniki Natural Power są aktywnie zaangażowane w zbieranie i transport odpadów oraz wykorzystywane w transport żywności i ładunków płynnych na średnich dystansach, również w dużych miastach, szukających zaawansowanych ekologicznych rozwiązań transportowych.
Szeroka gama wersji nowego Stralis Natural Power Euro 6 obejmująca 2 i 3-osiowe ciągniki pozwala spełniać wiele różnych potrzeb. Pojazdy produkowane są w fabryce IVECO w Madrycie i są wyposażone w silnik gazowy Cursor 8 Natural Power o mocy od 270 do 330 KM. Jest też możliwość wyboru 16-stopniowej zautomatyzowanej skrzyni biegów ZF lub 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Allison.
Pojemność zbiorników zainstalowanych na Stralis Natural Power wynosi od 400 do 1300 litrów. Oprócz tego, IVECO oferuje wersję LNG ze zbiornikiem gazu ziemnego w stanie ciekłym, co zwiększa zasięg pojazdu do 750 km bez dodatkowego tankowania. Standardowa konfiguracja takiego ciągnika obejmuje cztery 70-litrowe zbiorniki dla CNG oraz jeden 525-litrowy kriogeniczny zbiornik LNG, w którym gaz ziemny jest przechowywany w stanie ciekłym o temperaturze -130°C i pod ciśnieniem 9 barów.
Napędzane gazem ziemnym silniki IVECO pracują zdecydowanie ciszej: poziom hałasu Stralis Natural Power został obniżony o 5 decybeli w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi, co pozwala wykorzystywać go do wywozu śmieci czy sprzątania miasta w nocy.
Na dzień dzisiejszy IVECO jest jedynym europejskim producentem pojazdów użytkowych, który oferuje pojazdy z silnikami gazowymi standardu Euro 6.
Pojazd posiada wiele zalet, zarówno w zakresie ekologii, jak i rentowności. Dzięki obniżeniu poziomu emisji spalin, silniki Euro 6 napędzane gazem ziemnym są znacznie bardziej ekologiczne niż ich wysokoprężne odpowiedniki Euro 6. Gaz ziemny to paliwo całkowicie czyste dzięki znacznemu obniżeniu emisji cząstek stałych (-95% w porównaniu z silnikiem Diesel) oraz tlenków azotu (-35%). Ponadto pojazdy te umożliwiają ograniczenie emisji CO2 od 10% nawet do 100% – jeśli wykorzystuje się biometan.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.