Kolejne firmy transportowe przekonują się do gazu ziemnego jako paliwa. 20 IVECO Stralisów w rękach nowego właściciela
Po przeprowadzonych testach firma EPO-Trans Logistic z siedzibą w Tychach, podpisała umowę na dostawę 20 ciągników IVECO Stralis NP 460, potwierdzając tym samym swoje przekonanie do technologii wykorzystania gazu ziemnego jako paliwa.
Zamówione ciągniki zasilą obecną, liczącą 280 jednostek, flotę pojazdów firmy transportowej. Nowe IVECO Stralis NP będą poruszać się po drogach w krajach Unii Europejskiej oraz Finlandii i Skandynawii. Firma EPO-Trans Logistic mawieloletnie doświadczenie i obsługuje firmy z sektora AGD i Automotive, a także DIY, FMCG oraz Fruits.
W ramach umowy pakietowej z IVECO Poland zostaną także wybudowane dwie stacje tankowania gazu LNG. Jedna w siedzibie firmy EPO-Trans Logistic w Tychach i kolejna w miejscowości Krzywa. Stacje tankowania zostaną użyczone odbiorcy przez spółkę Novatek Polska na okres 5-ciu lat i będą dostępne dla innych użytkowników pojazdów LNG.
Pogląd, że gaz ziemny jest dojrzałym rozwiązaniem dla zrównoważonego transportu podzielają instytucje UE oraz rządy poszczególnych państw członkowskich, które na różne sposoby wspierają rozwijanie tej technologii. Są to między innymi takie inicjatywy jak finansowe zachęty do zakupu efektywnych energetycznie samochodów ciężarowych o niskiej emisji CO2 oraz zwolnienia od stycznia 2019 z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce.
Zasilenie floty naszej firmy w nowe jednostkami napędzane gazem ziemnym, wyposażone w podwójne zbiorniki LNG o łącznej pojemności 389 kg (1080 litrów), jest jednym z planowanych elementów rozwoju naszej firmy, również w aspekcie technologicznym. Uważamy, że pojazdy te doskonale sprawdzą się w naszych usługach liniowych, jednocześnie dostarczając nam realne oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu z silnikami diesla oraz obniżą całkowity koszt posiadania pojazdów – mówi Piotr Ozimek, Prezes Zarządu EPO-Trans Logistic.
Najbardziej zaawansowany pojazd gazowy na świecie
Stralis NP jest dostępny zarówno ze zbiornikami gazu skroplonego (LNG), jak i sprężonego (CNG) oferuje najnowszy jednopaliwowy silnik gazowy Cursor 13; cechuje się najlepszą efektywnością paliwową. Nowoczesne technologie wspomagające kierowcę, takie jak: system sterowania układem napędowym w oparciu o topografię terenu HI-Cruise i system wspomagania techniki jazdy kierowcy (Driver Style Evaluation, DSE) dają komfort prowadzenia. Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym zasilanym gazem ziemnym, który został wyposażony w 12 biegową zautomatyzowaną przekładnię HI-TRONIX.
Znacznie niższy całkowity koszt posiadania wynika z mniejszego zużycia paliwa w Stralisie NP 460 — nawet o 15% — a także z niższych kosztów gazu ziemnego w porównaniu z olejem napędowym. Całkowita oszczędność na kosztach paliwa jaką może uzyskać klient sięga 40% w porównaniu z odpowiednikiem zasilanym olejem napędowym. Poprawę ekonomiki eksploatacji zapewniają także usługi TCO2 Live, w skład których wchodzą raporty Smart Reports, konsultacje paliwowe oraz szkolenia w Akademii Jazdy Iveco). TCO2 Smart Reports są to cotygodniowe zestawienia zawierające informacje o zużyciu paliwa, ocenie stylu jazdy kierowcy i emisji CO2. TCO2 Konsultacje paliwowe to usługa monitorowania kluczowych wskaźników efektywności pojazdów klienta przez lokalnego konsultanta. Celem konsultacji jest opracowanie indywidualnego planu zwiększania oszczędności zużycia paliwa. Nieodłącznym elementem ograniczenia zużycia paliwa jest właściwy styl prowadzenia samochodu o co dba Akademia Jazdy IVECO oferująca szkolenia indywidualnie dostosowane do potrzeb klienta.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.