Dostawczaki z nadwagą
Dziesięć samochodów dostawczych o DMC do 3,5 tony przewoziło za dużo artykułów. Przeciążone pojazdy skontrolowały patrole wielkopolskiej ITD. Auta odjechały po przeładowaniu nadmiaru towaru na inne samochody.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Dziesięć samochodów dostawczych o DMC do 3,5 tony przewoziło za dużo artykułów. Przeciążone pojazdy skontrolowały patrole wielkopolskiej ITD. Auta odjechały po przeładowaniu nadmiaru towaru na inne samochody.
Trzy ciężarówki przewożące za dużo ładunku trafiły na wagi kujawsko-pomorskiej i wielkopolskiej ITD. Najcięższy ze skontrolowanych pojazdów był przeładowany o blisko siedem ton.
Tyle się o tym mówi, wydaje się więc, że świadomość przewoźników i kierowców jest coraz większa – także w krajach wschodnich. Niestety wyłączniki tachografów to wciąż chleb codzienny inspektorów transportu drogowego.
Przeładowanie do wciąż domena busików. Osiem przeciążonych samochodów dostawczych o DMC do 3,5 tony zatrzymały patrole mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego na ulicach Radomia i Warszawy. Niechlubny rekordzista ważył z ładunkiem prawie 7,5 tony.
Ciężki, cięższy, najcięższy. Niektórzy przewoźnicy lubią stopniowanie! Niemal 61 ton ważyła ciężarówka z ładunkiem, którą skontrolował patrol warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Przewoźnik może spodziewać się wysokiej kary pieniężnej za dewastację dróg.
Kolejny interesujący przypadek z zapisków Inspekcji Transportu Drogowego! Kierowca wywrotki, współwłaściciel firmy, dysponował jedynie prawem jazdy kategorii B. Mimo to za kierownicą cięższych pojazdów pracował od dłuższego czasu. Oczywiście nie rejestrował też czasu pracy i odpoczynków w tachografie. Liczył na łut szczęścia?
Pojazd ważył aż 60 ton! Oczywiście kierowca nie był w stanie okazać zezwolenia na przejazd ponadnormatywny, w związku z czym przewoźnik musi liczyć się z naprawdę surową karą…
Na cudzych kartach kierowcy jechali dwaj pracownicy firm transportowych z województwa mazowieckiego, którzy zostali zatrzymani do kontroli przez łowicką ITD. Dzień później legnicka ITD ujawniła kolejne tego typu naruszenie.
Ponad 110 ciężarówek skierowali na wagi kujawsko-pomorscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Podczas jednodniowej akcji wzmożonych kontroli zatrzymano 7 pojazdów z nadmiarem ładunku lub nieprawidłowym jego rozmieszczeniem. Inspektorzy udaremnili też dalszą jazdę nietrzeźwemu kierowcy, który miał blisko półtora promila w wydychanym powietrzu.
Przeładowaną o blisko pięć ton ciężarówkę z licznymi usterkami zatrzymał patrol wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowca będący zarazem przedsiębiorcą nie posiadał żadnych uprawnień do wykonywania transportu i nie używał tachografu.