Mały, a ciężki. Opony dostawczaka uginały się pod ciężarem
Niewielki dostawczak najwyraźniej chciał się poczuć jak ciężarówka. Zamiast 2,6 ważył 3,8 tony. Przewoził artykuły spożywcze i używki.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Niewielki dostawczak najwyraźniej chciał się poczuć jak ciężarówka. Zamiast 2,6 ważył 3,8 tony. Przewoził artykuły spożywcze i używki.
W długi weekend majowy branża transportowa zamiera. W Polsce dotyczy to przede wszystkim pojazdów powyżej 12 ton, z kolei w kilku innych krajach europejskich zakazy są nieco bardziej rygorystyczne. Sprawdźcie obostrzenia, daty i obszary obowiązywania.
Wydaje się, że zjawiska kierowania pojazdami po spożyciu alkoholu nigdy nie wyeliminujemy całkowicie, więc tego typu informacje nie powinny nas już tak poruszać. Jednak kiedy komunikaty dotyczą kierowców dużych zestawów, ciężarówek przewożących niebezpieczny ładunek czy – jak w tym przypadku – cystern z olejem napędowym, nie możemy przestać się dziwić.
Czy samochody poruszające się po polskich drogach są w dobrym stanie? Odpowiedzi na to pytanie szukano we Wrocławskiem. Inspektorzy z Wrocławia skontrolowali 13 pojazdów za pomocą mobilnych stacji diagnostycznych. W trakcie badania dwóm z nich pękły skorodowane układy hamulcowe.
Dostawczak od razu zwrócił uwagę straży granicznej. Szczególnie jego dość specyficzne i dość ubogie oznaczenia. Pojazd był „przerobiony” na pożarną, ale coś poszło nie tak.
Z 317 skontrolowanych ciężarówek w 17 znaleziono niedozwolone układy ingerujace w działanie urządzeń rejestrujących aktywności kierowców. To rezultat nocnych działań wielkopolskich inspektorów drogowych.
Funkcjonariusze KAS z Łomży przechwycili transport 3600 paczek nielegalnych papierosów. Kontrabanda ukryta była w ciężarówce przewożącej mleko w proszku.
Francuskie organizacje przewoźników informują, że tamtejsze ministerstwo spraw wewnętrznych planuje czasowe przywrócenie kontroli na granicach Francji w okresie od 1 maja do 31 październik 2018 r. Jako uzasadnienie powoływane jest zwiększenie zagrożenia zamachami terrorystycznymi.
Inspekcja Transportu Drogowego wzbogaciła się o 108 kompletów nowoczesnych wag przenośnych do kontroli rzeczywistych parametrów pojazdów. Urządzenia zostały zakupione za prawie 5,5 miliona złotych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Wrótce trafią do inspektorów ze wszystkich województw.
Piękne, nowiuśkie, a już wyposażone w manipulatory tachografów. To był ich pierwszy przejazd przez Polskę! Przedsiębiorcy robią wszystko, aby “rozciągnąć dobę” i przewieźć jak najwięcej ładunków. Czy nowy projekt ustawy o tachografach coś zmieni w tym temacie?