Uwaga na drodze
Kierowca ciężarówki należącej do polskiego przewoźnika zasnął, a następnie wjechał do rowu. Jak się okazało, prowadził pojazd bez wymaganego odpoczynku od ponad trzech godzin i używał niedozwolonego magnesu, który fałszował wskazania tachografu.
2017-12-14
Ciężarowy DAF z ładunkiem ponad 20 ton stali wylądował w rowie melioracyjnym. Kierowca miał w organizmie 3,67 promila alkoholu.
2017-12-11
Śląscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego wzięli na celownik ciężarówki wywożące odpady górnicze z hałdy koło Wodzisławia Śląskiego. Zatrzymane do kontroli dwa pojazdy, należące do tego samego polskiego przedsiębiorcy, były znacznie przeładowane. Dodatkowo w jednym z nich znajdował się niedozwolony emulator AdBlue.
2017-12-10
Inspektorzy podejrzewali, że pojazd jest przeładowany. I był! W trakcie kontroli okazało się jednak, że w ładowni pojazdu zamiast zbyt ciężkiego ładunku znajduje się… czterech pasażerów. W kabinie podróżowały już trzy osoby.
2017-12-08
30-letnia obywatelka Niemiec zdawała egzamin na prawo jazdy w Gorzowie Wielkopolskim. Nie udało jej się, a do tego będzie musiała tłumaczyć się przed sądem. Kobieta na pół godziny przywłaszczyła sobie samochód z „elką” na dachu i pojechała nim na zakupy…
2017-12-08
Nie możemy pochwalić się zbytnią empatią w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego. Okazuje się, że nie potrafimy zaregować odpowiednio, nawet jeśli mijamy potencjalne miejsce wypadku.
2017-12-06
Lubuscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego podczas kontroli pojazdu ciężarowego, przewożącego części samochodowe z Polski do Holandii, odkryli niedozwoloną przeróbkę instalacji tachografu.
2017-12-05
W 2016 i 2017 r. brytyjskie służby DVSA wystawiły kierowcom nierespektującym przepisów dotyczących czasu pracy lub używających tachografu aż 6 637 mandatów. Łączna kwota grzywien wyniosła ponad 1,5 mln £.
2017-12-05
Kierowca sam wręczył inspektorom magnes, przyznając się do jego używania. Potem jednak okazało się, że nie miał możliwości jego użycia, a zamiast tego – posiadał pilota. Dziwny przypadek z Byczynia.
2017-12-05
Kiedy inspektorzy z WITD w Bydgoszczy zatrzymali do rutynowej kontroli kierowcę ciężarówki z województwa mazowieckiego, nie mogli uwierzyć wskazaniom tachografu. Przewoźnik za nic miał sobie czas pracy. Rekord? Prawie 90 godzin bez żadnego odpoczynku dziennego ani dłuższej przerwy.
2017-12-04