Litewski Urząd Celny będzie przyjmował tylko elektroniczne deklaracje czasowego składowania towarów
Litewski Urząd Celny poinformował, że od 15 kwietnia 2015 roku wszystkie deklaracje dotyczące czasowego składowania towarów, które są wystawiane w magazynach terminali import-eksport, będą przyjmowane tylko w formie elektronicznej, w systemie przetwarzania deklaracji celnych (Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemą (MDAS).
Od 15 kwietnia nie będziemy musieli przedstawiać organom celnym papierowych kopii dokumentów celnych (4 egz.). Wszystkie procedury dotyczące tymczasowego składowania towarów będą wypełniane drogą elektroniczną. Prawidłowo wypełnione deklaracje system przepuści automatycznie, a składający deklarację otrzyma stosowne e-mailowe powiadomienie.
Ponadto, system będzie wysyłał komunikaty o kończącym się terminie składowania towarów. Jeśli ze strony przedsiebiorców nie zostaną podjęte żadne działania, drugim komunikatem system zawiadomi o zakończonym terminie składowania towarów.
Wszystkie informacje dotyczące czasowego składowania towarów (w tym również wnioski o przedłużenie terminu) będą przyjmowane i udostępniane wyłącznie w formie elektronicznej. Z projektem zasad elektronicznej wymiany informacji (w języku litewskim), dotyczącego tymczasowgo składowania towarów, można zapoznać się TU.
W trakcie wykonywania wspólnego pilotażowego projektu Urzędu Celnego i przedstawicieli biznesu zostały znalezione błędy i niedociagnięcia w systemie celnym. W trakcie projektu zostały one wyeliminowane. Współpraca była skierowana na to, by zapewnić wygodne korzystanie z systemu nie tylko celnikom, ale i przedsiębiorcom.
Zdaniem ekspertów z Urzędu Celnego, wprowadzenie elektronicznego systemu deklaracji dotyczących czasowego składowania towarów przyczyniło się do rozszerzenia funkcjonalności systemu MDAS, które jest niezbędne do spełnienia wymogów Wspólnotowego Kodeksu Celnego, które wejdą w życie z dniem 1 maja 2016 roku.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.