Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

MAN Truck & Bus rozpoczyna sprzedaż TGE. W Polsce te pojazdy od 3,5 do 5,5 tony będą za kilka miesięcy

E_IAA2016_MAN-TGE-01

W pierwszych dniach marca, pół roku po prezentacji nowego pojazdu TGE na targach IAA w Hanowerze, firma MAN Truck & Bus rozpoczyna oficjalnie jego sprzedaż w Niemczech, Austrii , Szwajcarii i Holandii. Kilka miesięcy później samochody trafią na pozostałe rynki eu-ropejskie m.in. do Polski.

Oferta MAN TGE adresowana jest do klientów, którzy w codziennej pracy potrzebują pojazdu dostawczego o całkowitej masie dopuszczalnej w przedziale od 3 do 5,5 ton.

Dzięki nowemu pojazdowi TGE Firma MAN stała się dostawcą dogodnych rozwiązań dla każdego rodzaju transportu. Obok zamkniętego furgonu i przeszklonego pojazdu kombi paletę pojazdów TGE wzbogacają podwozia z kabiną pojedynczą i podwójną. „Reakcja na nowy pojazd TGE spełniła, a wręcz przekracza nasze oczekiwania. W krótkim czasie po zakończeniu targów IAA odnotowaliśmy ponad tysiąc zapytań dotyczących zakupu nowego pojazdu. Zwłaszcza wieloletni klienci MAN przyjęli nasz nowy produkt z ogromnym zadowoleniem, gdyż dzięki temu w przyszłości będą mogli otrzymać od jednego producenta wszystkie potrzebne do pracy pojazdy użytkowe” - wyjaśnia Dennis Affeld, kierujący pionem Van w MAN Truck & Bus.

Klient będzie miał do wyboru dwa rozstawy osi, trzy wysokości dachu i trzy długości pojazdu. Objętość przestrzeni ładunkowej może w zależności od kombinacji wynosić do 18,4 metrów sześciennych. Wszystkie pojazdy typu furgon mają LED-owe oświetlenie przestrzeni ładunkowej. Odpowiednio do DMC (dopuszczalnej masy całkowitej) pojazdu dostępne są wersje z napędem na oś przednią, na 4 koła (4×4), na oś tylną z kołami pojedynczymi lub bliźniaczymi . Do wyboru z sześciostopniową manualna lub nową ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów (pełny automat – przekładnia hydrokinetyczna). Największą efektywność zapewniają nowe silniki wysokoprężne o pojemności 1.968 cm3, osiągające moc od 102 KM do 177 KM.

Liczne nowe systemy asystenckie istotne dla bezpieczeństwa i komfortu chronią pasażerów MAN TGE i wspomagają kierowcę. Wiele systemów zastosowano po raz pierwszy w segmencie pojazdów dostawczych. Np. nowy układ elektrohydraulicznego wspomagania kierowcy, zapewniający oszczędność w zużyciu paliwa i komfort jazdy. Na uwagę zasługuje też montowany seryjnie w TGE asystent hamowania awaryjnego EBA (Emergency Brake Assist) potrafiący automatycznie zatrzymać pojazd czy dostępny opcjonalnie adaptacyjny tempomat , który automatycznie dostoso-wuje prędkość do poprzedzającego pojazdu (przyspiesza i hamuje). Dzięki współczynnikowi oporu aerodynamicznego Cx wynoszącemu 0,33, bardzo niskiemu zużyciu paliwa oraz tanim kosztom przeglądów i napraw nowy pojazd MAN TGE charakteryzuje się najlepszym TCO (Total Cost of Ownership – całkowite koszty użytkowania).

Podstawowa cena nowego furgonu TGE, wyposażonego w silnik wysokoprężny o mocy 102 KM, na rynku polskim będzie bardzo atrakcyjna.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0