Niemcy: jeszcze więcej podatków drogowych
Pod koniec marca niemiecki Parlament przyjął ustawę o dodatkowym finansowaniu infrastruktury drogowej. Jako źródło finansowania wybrano dodatkowe opodatkowanie samochodów osobowych i ciężarowych.
Od 1 lipca 2015 roku przewoźnicy będą musieli zapłacić za dodatkowe 1100 km dróg, które nie są autostradami, ale mają dwie oddzielne jezdnie i cztery pasy ruchu.
Lista dróg objętych nowym podatkiem drogowym i mapa są pod linkami.
Od 1 października 2015 r. obowiązkowy podatek drogowy za korzystanie z systemu dróg niemieckich będą musiały płacić ciężarówki o DMC od 7,5 do 12 ton. Dotychczas cieżarówki te mogły jeździć za darmo.
Od 1 stycznia 2016 roku zostanie wprowadzona tzw. opłata infrastrukturalna, która będzie obowiązywała również właścicieli samochodów osobowych. Myto będzie pobierane nie tylko za przejazd autostradami (tzw. autobanami), ale też za przejazd drogami innych kategorii. Podatek będzie stosowany zarówno do obywateli Niemiec, jak i obywateli innych krajów.
Ostateczny etap finansowania infrastruktury dróg jest przewidziany na środek 2018 roku. Wówczas to wszystkich właścicieli samochodów ciężarowych będzie obowiązywała opłata drogowa za przejazd wszystkimi drogami o znaczeniu federalnym.
Właściciele pojazdów, które są zarejestrowane poza granicami Niemiec, będą mogli nabyć krótkoterminowe i roczne zezwolenia (winiety). Zezwolenie na 10 dni będzie kosztowało 10 euro, na 2 miesiące – 22 euro. Wszystkie rodzaje winiet – krótkoterminowe i roczne – można będzie nabyć przez internet i w miejscach sprzedaży winiet (np. na stacjach paliwowych). Tzw. podatek infrastrukturalny będzie pobierany w formie elektronicznej (E- Vignette).
***
Przeczytaj także:
Opłaty drogowe w Niemczech: parę zmian
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.