Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Niemiecki port Kiel podsumowuje przeładunki w 2015 roku

promy1

Niemiecki port w Kiel podsumował wyniki osiągnięte w 2015 roku jako satysfakcjonujące z zauważalnymi tendencjami niewielkiego spadku przeładunku jednostek ro-ro i silnym wzrostem przewozu pasażerów wycieczkowców.

Port skomentował, że dyrektywa siarkowa nie miała wpływu na obroty portu, które utrzymały się na poziomie zbliżonym do wyników ubiegłorocznych.

W sektorze ruchu promowego, który dla portu Kiel stanowi podstawową działalność zanotowano lekki spadek o 0,4% w przewozie ładunków do poziomu 414 000 jednostek towarowych.

Dr Dirk Claus, dyrektor portu w Kiel powiedział, że dyrektywa siarkowa nie spowodowała spodziewanego przed jej wprowadzeniem spadku przewozów cargo. Jedyny efekt nowych regulacji jaki zauważono to dłuższe przebywanie statków w stoczniach ze względu na czas instalacji płuczków spalin. Ponadto niska cena ropy naftowej pomogła w utrzymaniu przewozów towarowych na wysokim poziomie.

Port w Kiel w handlu z Europą Wschodnią musiał zmierzyć się z restrykcjami wprowadzanymi między UE a Rosją a także dewaluacją rubla. Podczas gdy trasa Kiel – Kłajpeda była jeszcze w stanie utrzymać przewóz ładunków na wysokim poziomie dwóch milionów ton, to już bezpośrednie połączenie z St. Petersburga i Ust-Luga straciło około ¼ swoich obrotów.

DFDS zareagował na te tendencje już jesienią 2015 roku przez zawarcie dopasowanej umowy czarterowej na konsolidację linii żeglugowych do Rosji. Od tego momentu również statki Finnlines z St. Petersburga i Ust-Luga docierają na terminal Ostuferhafen raz w tygodniu, dostarczając głównie rosyjskie produkty leśne do Kiel.

Z kolei wycieczkowce zanotowały rekordowy rok. W 2015 port odwiedziło 25 różnych statków wycieczkowych, w sumie 132 razy, w porównaniu do 127 wizyt w 2014 roku. Tym samym liczna pasażerów, którzy przeprawili się przez terminal w Kiel w 2015 roku wzrosła do 458 152 osób, co stanowiło poprawę wyniku o 29,4%.

Ponadto w Ostuferhafen rozpoczęto handel papierem i produktami papieropochodnymi z północną Szwecją. Na tą chwilę przedsiębiorstwo SCA wprowadza statki do dostawy części ładunków raz w tygodniu. Ta faza testowa potrwa do lata, kiedy ma się rozpocząć dostawa ładunków w pełnej mocy przewozowej i w ramach regularnej obsługi.

Źródło: www.promy24.com 

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0