Niemieckie ministerstwo transportu kocha rowerzystów. Trochę mniej kierowców ciężarówek
Niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury (BMVI) planuje zmiany, które ułatwią życie rowerzystom, ale nieco utrudni je kierowcom aut, szczególnie ciężarówek. Przedstawiamy kilka z pomysłów, które mają szansę wejść w życie nawet jeszcze w tym roku.
Niemiecki resort transportu pragnie poprawić komfort jazdy oraz bezpieczeństwo rowerzystów. W związku z tym zapowiada szereg zmian, jak np. stworzenie stref rowerowych, rozszerzenie stref z zakazem parkowania przed skrzyżowaniem (do 5 m), zakazy parkowania wzdłuż ścieżek rowerowych oraz wyższe mandaty za parkowanie autami na ścieżkach rowerowych (do 100 euro).
Co ciekawe ma być też wprowadzona nowa regulacja dotycząca pojazdów o masie powyżej 3,5 ton. Chodzi o skręt w prawo. Kierowca pojazdu powyżej 3,5 ton będzie obowiązany do skrętu w prawo z bardzo niewielką prędkością, tzw. marszową, co ma ograniczyć skutki ewentualnej kolizji z rowerzystą. Wspomina się o prędkości 4-7 km/h. Mandat za przekroczenie tej prędkości wyniesie 70 euro i 1 punkt karny.
Kolejne zmiany mają dotyczyć kierowców utrudniających stworzenie pasa ratunkowego. Kara wzrośnie do maks. 320 euro i 2 punktów karnych. Kierujący musi się ponadto liczyć z miesięcznym zakazem prowadzenia.
Podwyższeniu ulegną też mandaty dla kierowców parkujących w taki sposób, który utrudnia wyjazd innym kierowcom (parkowanie w drugim rzędzie), np. dostawcy czy kurierzy.
Planowane są poza tym pewne zmiany, które wpłynąć mają na zmniejszenie emisji spalin. Minister transportu chciałby udostępnić bus-pasy samochodom osobowym, które przewożą trzy osoby na raz lub więcej. Taki przywilej miałby upłynnić ruch oraz zachęcić do korzystania z możliwości wspólnej podróży do pracy, co w rezultacie pozwoliłoby na zmniejszenie zanieczyszczenia. Władze miast obawiają się jednak utrudnień i opóźnień w komunikacji publicznej.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.