Niespotykana współpraca trzech gigantów. IVECO, FPT Industrial i Nikola stworzyły razem ciężarówkę NIKOLA TRE
IVECO, FPT Industrial i Nikola Corporation rozpoczynają współpracę w celu stworzenia bezemisyjnego transportu. Jednocześnie przedstawiono pojazd NIKOLA TRE.
Dzieje się to zaledwie trzy miesiące po ogłoszeniu przez CNH Industrial, 3 września, strategicznego partnerstwa z Nikolą, przy zaangażowaniu IVECO, marki pojazdów użytkowych oraz FPT Industrial, odpowiedzialnej za układy napędowe.
Głównym celem umowy jest wykorzystanie odpowiedniej wiedzy partnerów w celu wdrożenia na rynek ciężkich pojazdów ciężarowych o zerowej emisji spalin i wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu branży dzięki nowemu modelowi biznesowemu.
Partnerstwo obejmuje utworzenie europejskiej spółki joint venture, której celem ma być opracowanie i dystrybucja pojazdów ciężarowych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz akumulatorowo-elektrycznymi na rynek europejski. Nikola zapewni wiedzę na temat ogniw paliwowych i zaawansowaną technologię, a także przełomowy model biznesowy zapewniający pierwszy w branży produkt finansowy obejmujący wszystkie usługi pozwalające użytkować pojazd. IVECO wraz z FPT Industrial wniosą swoją wiedzę inżynieryjną i produkcyjną do uprzemysłowienia elektrycznych ciężarówek z ogniwami paliwowymi oraz akumulatorami.
IVECO, FPT Industrial i Nikola rozpoczęły opracowywanie pierwszej ciężarówki joint venture: akumulatorowej Nikola TRE, która oparta jest na nowej platformie IVECO S-WAY i integruje technologię ciężarówki, elementy sterowania i multimedia firmy Nikola. Testy mają rozpocząć się w połowie 2020 roku, a europejska publiczna premiera planowana jest w trakcie targów pojazdów użytkowych IAA 2020. Wsparcie sprzedaży i obsługi posprzedażnej Nikola TRE zapewni szeroka europejska sieć dealerów IVECO.
„Coraz większy nacisk na diametralne ograniczenie emisji z motoryzacji, skłania nasz przemysł do szybkiego poszukiwania zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Wspólne przedsięwzięcie z Nikolą jest świadectwem wiedzy technicznej obu partnerów, które przyniesie wymierne korzyści środowiskowe europejskim przewoźnikom działającym w transporcie dalekobieżnym” – stwierdził Hubertus M. Mühlhauser, CEO CNH Industrial.
„(…) Wodór i energia elektryczna, w zależności od misji, są jedynymi realnymi rozwiązaniami dla zielonej energii i mają tę zaletę, że pozwalają poszczególnym krajom stać się bardziej niezależnym od paliw kopalnych. Teraz jest czas na działanie i dostarczenie rozwiązania zerowej emisji, które opiera się na technologii elektrycznej ogniw paliwowych. Wykorzystujemy tę technologię w sposób przemyślany i zdecydowany, rozpoczynając proaktywną transformację sektora transportu” – dodał Gerrit Marks, prezes ds. pojazdów użytkowych i specjalnych.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.