Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Norwegia: obowiązkowy system poboru opłat drogowych od 1 stycznia 2015 r.

system-poboru-oplat

Pamiętajmy, że od 1 stycznia w Norwegii zmienia się system poboru opłat za korzystanie z dróg przez samochody o masie użytkowej powyżej 3,5 tony.

Wdrażany jest ujednolicony system elektroniczny, co wiąże się z montażem w samochodach nadajników do automatycznego poboru. Dotyczy to wszystkich pojazdów dostawczych użytkowanych do transportu komercyjnego cięższych niż 3,5 tony – już od 1 stycznia; oraz  wszystkich przewoźników obsługujących trasy z i do Norwegii.

Jak wskazuje norweski rząd, za zmianami stoi konieczność bardziej efektywnego pobierania opłat drogowych. Elektroniczny system poboru opłat ma pozwolić na obniżenie kosztów operacyjnych i administracyjnych ponoszonych przez instytucje zajmujące się poborem. Pozyskane w tej sposób fundusze będą przeznaczone na ulepszanie infrastruktury drogowej.

Rząd zapowiada, że przestrzeganie przepisów będzie kontrolowane przez policję, służby celne i Zarząd Dróg Publicznych w Norwegii. Kierowcy muszą więc liczyć się z grzywnami. Mandat wyniesie 8000 NOK, czyli prawie 1000 euro, a kwota ta wzrośnie do 12000 NOK – 1400 euro – jeśli nie zostanie uregulowana w ciągu trzech tygodni. Jeżeli wykroczenie popełnimy ponownie w ciągu dwóch kolejnych lat, zapłacimy już 16000 NOK, czyli 1900 euro.

Aby realizować przewozy po norweskich drogach, musimy więc podpisać umowę z jednym z operatorów elektronicznego systemu opłat drogowych – zobowiązuje nas to do zainstalowania nadajnika po wewnętrznej stronie przedniej szyby. Poza tym należy zamówić elektroniczny znacznik na stronie www.autopass.no lub www.easygo.com.

Na podstawie: logistyka.wnp.pl

Komentarze

Lata 2015-03-05 17:18

Tym razem z innej beczki. Jestem kioerwcą od 10 lat, ale większego syfu jak viatool niewidziałem. Polska to nie zachf3d ludzie tu nie mamy drf3g z prawdziwego zdarzenia za ktf3re aż grzech nei zapłącić tych kilku groszy za kilometr, lecz mamy syf i bagna a nie autostrady czy drogi szybkiego ruchu. Jeśli taki system będzie dotyczył samochodf3w osobowych gratuluję pomysłu, po pierwsze kioerwcy wybiorą drogi niepłatne, ktf3re szybko się zniszczą, utworzą się większe korki w centrach miast, ciężarf3wki rf3wnież będą tędy jeździć, a autostrady zostaną puste i bardzo dobrze. Fakt twarde ale czy prawo ? To raczej kpina, władzy samej z siebie jak rf3wnież z innych ale na władzę też jest sposf3b.


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Transport drogowy

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0