Nowe modele niskopodłogowe i inne nowości DAF
Międzynarodowe Targi Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze to idealne miejsce na prezentacje nowości i nowinek firm, np. najnowszych modeli pojazdów. DAF, holenderski producent pojazdów cieżarowych, przedstawił pojazd z wyjątkowo niskim siodłem. Po dobraniu właściwej naczepy pozwala on przewozić znacznie więcej ładunków niż tradycyjny ciągnik.
Nowe opony niskoprofilowe 315/45/R22.5 i wykorzystanie zawieszenia pneumatycznego w nowych modelach „XF” i „CF” pozwoliło w rezultacie na obniżenie górnej powierzchni siodła do wysokości 91 cm. Wcześniej firma DAF oferowała modele niskopodłogowe z siodłem o wysokości 96 cm.
To szczególnie dobra wiadomość dla tych przewoźników, którzy wykorzystują lub planują dołączyć naczepę o wysokości wewnętrznej 3 m i pojemności do 100 m3. W tym przypadku łączna wysokość pojazdu nie będzie przekraczała dopuszczalnego limitu 4 m.
Nowy spojler dachowy montowany w wersjach Low Dech serii CF i XF z kabiną „Super Space Cab“ charakteryzuje się optymalnymi właściwościami aerodynamicznymi ciągnika i naczepy. Nowe ciągniki niskopodłogowe będą dostępne w wersji z rozstawem osi 3,60 i 3,80 m, a napędzać je będą silniki „PACCARR MX-11” o pojemności 10,8 l i „PACCAR MX-13” o pojemności 12,9 l.
Podczas targów w Hanowerze DAF zaprezentował również innego rodzaju nowości, np. nowe systemy „Predictive Cruise Control“ i „Predictive Shifting“. Oba układy są tak zaprojektowane, aby maksymalnie oszczędzać paliwo i jednocześnie harmonijnie współpracować ze sobą. Pierwszy system wykorzystuje technologię GPS i określa kierunek jazdy, jak również nierówności drogi, które kierowca ma przed sobą.Wówczas „Predictive Cruise Control“ określa optymalną prędkość, a drugi system wybiera odpowiedni bieg. Kierowca może ustawić maksymalne i minimalne ograniczenia szybkości, którymi dane systemy będą operowały. Co prawda, w wyjątkowych sytuacjach w celu jeszcze większego ograniczenia zużycia paliwa dane systemy mogą nieco „oszukać” i przekroczać wyznaczone przez kierowcę ograniczenia.
Oba układy działają tak, aby pojazd poruszał się, jak najdłużej wykorzystując najwyższy możliwy bieg przy najbardziej efektywnej prędkości obrotowej silnika.
Nowości zaprezentowane w Hanowerze, tzn. systemy w modelach “XF“ i „CF“ wraz z automatyczną 12-biegową będą wdrażane od stycznia 2015 roku.
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.