Duńscy dziennikarze przetestowali 15 pojazdów. Na Vana roku 2018 wybrali IVECO Daily Blue Power
IVECO Daily Blue Power został nagrodzony tytułem Vana roku 2018 w Danii – przyznanym przez branżowych dziennikarzy na targach Vestfyn Trækker.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
IVECO Daily Blue Power został nagrodzony tytułem Vana roku 2018 w Danii – przyznanym przez branżowych dziennikarzy na targach Vestfyn Trækker.
Scania dostarczy hybrydowe pojazdy długodystansowe, które zostaną wykorzystane w projekcie badawczym „Trucks for German eHighways”, mającym na celu testy i rozwój zelektryfikowanych dróg w Niemczech. Opracowaniem technologii w ramach projektu zajmą się eksperci Grupy Volkswagen oraz firmy Siemens. Po wstępnej fazie testów rozpoczną się próby na drogach publicznych, gdzie pojazdy będą korzystać z energii elektrycznej z sieci napowietrznej.
Paliwa alternatywne? Jak najbardziej! Wolny od paliw kopalnych system transportowy jest możliwy do osiągnięcia i opłacalny. Należy zainwestować w inteligentne rozwiązania w logistyce oraz pojazdy elektryczne. To kluczowe wnioski z badania zainicjowanego przez ekspertów Scania.
Kradzież auta z systemem bezkluczykowego otwierania drzwi nie stanowi obecnie dla złodziei większego problemu. Zabezpieczenia są na tyle słabe, że nowe auto można otworzyć i uruchomić w mniej niż dwie minuty. Zdaniem specjalistów potrzebne są udoskonalenia w zakresie bezpieczeństwa dostępu. W niektórych przypadkach dla poprawy sytuacji wystarczyłaby niewielka zmiana. Tymczasem statystyki pokazują, że liczba kradzieży nowych aut rośnie lawinowo.
Z plastikowych odpadków mogą powstać paliwa odpowiadające właściwościami benzynie i olejowi napędowemu. Unikatową technologię ich produkcji opracowała polska firma. Zgodnie z projektem dyrektywy unijnej wielcy odbiorcy będą musieli częściowo korzystać z biopaliw, do których należą także paliwa z plastiku.
Zaledwie trzy tygodnie po rynkowej premierze pierwszego w pełni elektrycznego samochodu ciężarowego, Volvo FL, firma poszerza swoją ofertę o kolejny pojazd elektryczny. Jest nim Volvo FE Electric, zaprojektowane z myślą o nieco cięższym miejskim transporcie dystrybucyjnym oraz wywozie odpadów przy masie całkowitej pojazdu do 27 ton. Sprzedaż modelu rozpocznie się w Europie w 2019 r.
Ekologia to już nie jeden z trendów czy zabieg marketingowy, a wymóg rynku. Na ekologiczny transport decydują się kolejne firmy. Carrefour wprowadził ciężarówki dostawcze, w których paliwem jest biometan, wyprodukowany z odpadów pochodzących ze sklepów sieci, w ramach projektu Biometan Lorry. Do końca tego roku 400 ciężarówek ma być zasilane w ten sposób.
IVECO zaprezentowało pełną gamę pojazdów napędzanych gazem ziemnym podczas TEN-T 2018 – konferencji dotyczącej zrównoważonej mobilności, promowanej przez Komisję Europejską.
Wieloczujnikowy inteligentny neuronowy system parkingowy pomoże kierowcom znaleźć wolne miejsce postojowe. Problem niewystarczającej liczby parkingów dotyczy wszystkich krajów Unii Europejskiej. Polscy kierowcy tracą dziennie nawet 40 minut na znalezienie miejsca. Warszawscy strażnicy miejscy dziennie przyjmują nawet ponad tysiąc zgłoszeń dotyczących parkowania w niedozwolonych miejscach. Sposobem na rozwiązanie problemów ze znalezieniem miejsca parkingowego może być wieloczujnikowy inteligentny system parkingowy.
Rynek transportowy musi być elastyczny i dostosowywać się do wymagań – przepisów, technologii i klientów. To oczywiste, że już niedługo na drogach będziemy spotykać samochody autonomiczne, także ciężarowe. W związku z czym powstają nowe zawody, jak koordynator pojazdów autonomicznych.