Tempomat wygrał z mistrzem ekonomicznej jazdy!
Maszyna lepsza od człowieka? Polski mistrz ekonomicznej jazdy Stanisław Mierzejewski przegrał z inteligentnym tempomatem PPC. Urządzenie osiągnęło wynik lepszy aż o 2 l/100 km.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Maszyna lepsza od człowieka? Polski mistrz ekonomicznej jazdy Stanisław Mierzejewski przegrał z inteligentnym tempomatem PPC. Urządzenie osiągnęło wynik lepszy aż o 2 l/100 km.
Opracowany przez Volvo Trucks nowy automatyczny system kontroli trakcji automatycznie załącza napęd na przednią oś podczas jazdy, dopiero w przypadku wystąpienia ryzyka ugrzęźnięcia samochodu ciężarowego. Korzyścią dla kierowcy jest większa zwrotność pojazdu, zaś dla właściciela pojazdu – oszczędność paliwa i mniejsze zużycie eksploatacyjne.
Continental rozszerzył ofertę ogumienia dedykowanego pojazdom niskopodwoziowym, wprowadzając oponę Conti EcoPlus HS3 w rozmiarze 355/50 R22.5 do stosowania na osi kierującej. Opona została zaprojektowana zarówno do przewozów regionalnych, jak i długodystansowych.
W lipcu 2014 świat był świadkiem premiery pierwszej na świecie autonomicznej ciężarówki: Mercedes-Benz Future Truck 2025. Nie cały rok później zapora Hoovera stała się miejscem światowej premiery Freightlinera Inspiration Truck – pierwszej na świecie autonomicznej ciężarówki z uprawnieniami do jazdy po publicznych drogach. Z tej okazji betonowa tama w Nevadzie poza spiętrzaniem wody i generowaniem energii dla Las Vegas oraz Kalifornii posłużyła jako największy w historii Ameryki Północnej ekran projekcyjny. Ta rekordowa projekcja – o jasności 1,17 mln lumenów – zapewniła Freightlinerowi wpis do Księgi Rekordów Guinnessa.
Precyzyjne, elastyczne, a nawet uczące się przez dotyk – pracownikom zakładów marki Volkswagen Samochody Użytkowe oddano do trzytygodniowych testów zupełnie nową generację robotów. Będą one podstawą nowych procesów produkcyjnych dostosowanych do potrzeb przyszłości. Czynności wykonywane przez pracowników staną się bardziej ergonomiczne.
Ośrodek badawczy Audi w Dreźnie rozpoczął produkcję syntetycznego paliwa e-diesel. Paliwo przyszłości jest wytwarzane z wody, dwutlenku węgla i ekologicznego prądu.
W Europie rośnie zapotrzebowanie na ciężarówki Scania. W pierwszym kwartale 2015 napłynęło o 46% więcej zamówień niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Nabywców znalazło 12 446 pojazdów, w porównaniu z 8500 w 2014 r. Jednocześnie znacząco spadł popyt w Brazylii i Rosji.
Moda na wideorejestratory jazdy przyszła do nas nie z Europy Zachodniej, USA czy Chin, a ze Wschodu, gdzie nagrania często stawały się jedynym sposobem na odnalezienie sprawcy wypadku. Od kilku lat urządzenia biją rekordy sprzedaży również w Polsce.
Radziejowice. Strome podjazdy, grząskie błoto i przeszkody wodne. Na budowie dróg, dużych obiektów przemysłowych czy linii energetycznych – wszędzie tam ciężkie warunki terenowe stanowią chleb powszedni. W takim miejscu sprawdzają się jedynie najlepsze pojazdy, zdolne do poruszania się niezależnie od podłoża i pogody. Odpowiedzią na te wyzwania jest szeroka oferta ciężkich pojazdów terenowych Mercedes-Benz.
“To początek pięknej przyjaźni?” Scania będzie dostarczać silniki do najnowszej generacji koparek i ładowarek produkowanych przez oddział maszyn budowlanych koncernu Hyundai Heavy Industries.